REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (18-24.03.2019)
Alexandre Bompard, prezes Grupy Carrefour

Alexandre Bompard, prezes Grupy Carrefour (fot. Wikimedia Commons/TimSimm, na lic. CC BY-SA 3.0)

Carrefour ogłosił wyniki finansowe za 2018 r. Zdaniem zarządu są one zadowalające i zgodne z planem. Strata netto Grupy Carrefour wzrosła z 531 mln euro w 2017 r. do 561 mln euro w 2018 r., czyli o 5,6 proc. Alexandre Bompard ogłasza podwyższenie targetów w działaniach na rzecz redukcji kosztów działalności operacyjnej.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Sprzedaż LfL Grupy Carrefour wzrosła o 1,4 proc., przy czym w pierwszej połowie roku wzrost wyniósł 0,7 proc., a w drugiej przyspieszył do 2,0 proc. Dochód z działalności kontynuowanej (ROI) wyniósł 1,9 mld euro przy stałych kursach wymiany i był wyższy o 4,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Skorygowany dochód netto wyniósł 802 mln euro wobec 773 mln raportowanych w 2017 r.

Grupa zapowiada, że zrewidowane zostaną niektóre cele w ramach planu transformacji Carrefour 2022. Asortyment zostanie bardziej uproszczony i zredukowany. Zamiast planowanych 10 proc., firma ograniczy do 2020 r. ofertę asortymentową o 15 proc.

W skali globalnej powierzchnia sprzedaży zostanie zredukowana o 400 tys. mkw, natomiast zwiększone zostały cele w zakresie ekspansji formatu convenience – do 2022 r. zamiast planowanych 2 tys. nowych placówek sieć che otworzyć 3 tys.

Zwiększona zostanie efektywność operacyjna i dyscyplina finansowa. Pierwotnie grupa planowała oszczędności rzędu 2 mld euro, obecnie podniosła poprzeczkę do 2,8 mld euro.

– W 2018 r. rozpoczęliśmy realizację bezprecedensowego planu transformacji. Jego wyniki są zachęcające i obecnie możemy sobie pozwolić na zrewidowanie niektórych celów do realizacji do 2022 r. Będziemy rewitalizować naszą politykę komercyjną, z mocnym naciskiem na takie czynniki, jak siła zakupowa czy jakość żywności. Adaptujemy do zmieniających się warunków rynkowych nasze formaty, przede wszystkim hipermarkety. Przyspieszamy rozwój formatów generujących wzrosty, w tym ofertę omnichannel. Kontynuujemy także działania na rzecz poprawy wydajności operacyjnej. Dla Carrefoura rok 2019 będzie czasem pogłębiania inicjatyw związanych z planem Carrefour 2022, tak abyśmy coraz lepiej spełniali oczekiwania konsumentów – zapewnił Alexandre Bompard, przewodniczący Rady Nadzorczej i CEO Grupy Carrefour.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony