REKLAMAFord - Banner Główny
Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska

Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska (fot. mat. prasowe)

Sieć Żabka uruchamia średnio dwie nowe placówki dziennie. Jeszcze przed końcem roku powinniśmy mieć ponad 6 tys. placówek. Dzisiaj kluczową walutą w detalu jest czas. W Żabce klient spędza przeciętnie 106 sekund – wylicza Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska, w rozmowie z serwisem Money.pl.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

– Mamy w biurach specjalny licznik, który codziennie podaje aktualną liczbę Żabek – przyznaje Adam Manikowski w rozmowie z Money.pl i wyjaśnia, że na skutek dynamicznych zmian w trendach konsumenckich obecnie już nie niska cena, a szybkość i wygoda zakupów stają się podstawową walutą detalu.

– W Żabce klient spędza średnio 106 sekund. Przeciętnie Polak ma do Żabki 300 m. Bliskość Żabki stała się na tyle istotna dla konsumentów, że jej obecność stanowi wartość dodaną dla danej lokalizacji, np. nowego bloku mieszkalnego. Informacja „Żabka na parterze” zwiększa atrakcyjność nieruchomości – przekonuje menedżer.

Manikowski przypomina, że oferowana przez Żabki szybkość i wygoda zakupów wiążą się z zastosowaniem najnowszych technologii.

– Wdrażamy programy sztucznej inteligencji, wykorzystujemy algorytmy, które pozwalają precyzyjnie dopasować asortyment i ceny produktów do danej lokalizacji. Technologie wspierają nas także podczas wybierania nowych lokalizacji. Są ponadto wsparciem dla samych franczyzobiorców, którzy dzięki specjalnej aplikacji mobilnej mogą praktycznie prowadzić sklep bez uruchamiania komputera stacjonarnego. Aplikacja daje dostęp w czasie rzeczywistym do takich danych, jak bieżący obrót z podziałem na asortyment, braki w zatowarowaniu, potrafi też prognozować te dane na przyszłość – wylicza i podkreśla, że dzięki tego rodzaju technologiom sieć jest dzisiaj w stanie otworzyć nową placówkę, z asortymentem czy layoutem idealnie dopasowanym do potrzeb danej lokalizacji i okolicznego klienta.

– Pracujemy też nad konceptem sklepu jutra, jeszcze w tej połowie powinien ruszyć pierwszy taki sklep. Ten koncept tworzy się cały czas, kolejne rozwiązania – takie jak elektroniczne cenówki, inteligentne półki, kasy rozpoznające towar – wdrażamy stopniowo w nowych placówkach, zatem sklep jutra tworzy się niejako etapami – podsumowuje Adam Manikowski rozmowę z serwisem Money.pl

Źródło: money.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Marzena 1 6 miesięcy temu

    Dodałabym że w hurcie czas jest również nową walutą - już dawno zrezygnowałam z wyjazdów po zaopatrzenie do Eurocash, Makro czy Selgros i korzystam z ecommerce

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony