REKLAMAPEKAES - baner glówny 16-30.09.2019
Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska, podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019

Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska, podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Żabka, mimo że jest pocztą, nigdy nie będzie stacją benzynową. Tam misja zakupowa jest troszeczkę inna, ale na pewno się nawzajem inspirujemy - mówił podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019 Adam Manikowski, wiceprezes sieci Żabka.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Menedżer podkreślił, że koncepty handlowe na stacjach benzynowych w Polsce stoją na wysokim poziomie i "nie mamy się czego wstydzić, nawet jeżeli chodzi o rynek światowy". Jednak sklepy convenience takie jak Żabka zdecydowanie różnią się od placówek handlowych lokowanych na stacjach benzynowych, mimo iż te często także określane są mianem convenience (przynajmniej te działające w mieście).

Jakie są misje zakupowe klienta Żabki? Jak tłumaczył Adam Manikowski, firma sporo czasu poświęciła na ich zrozumienie, a następnie przemodelowanie biznesu w taki sposób, by na nie odpowiadać. Żabka uświadomiła sobie, że dla jej klientów cena nie jest najważniejsza. - Cena co prawda zawsze będzie ważna, ale w hierarchii ważności będzie spadała. Najważniejszy będzie czas - tłumaczył Manikowski.

- Wiemy, że klient chce robić zakupy blisko, wygodnie, kompleksowo i nowocześnie. To było podstawą transformacji od starego formatu Żabki do obecnego formatu Galaxy. Stara Żabka kojarzyła się głównie ze sklepem sprzedającym papierosy i alkohol, a nowa Żabka spełnia założenia, o których wspomniałem - mówił Manikowski.

Wiceprezes Żabki zdradził, że w koncepcie Galaxy działa już ok. 4 tys. spośród 5,6 tys. istniejących Żabek. W sklepach tych nie tylko zainstalowano nowoczesne wyposażenie, ale także wprowadzono "zupełnie inne podejście do merchandisingu, a także sposobu pracy franczyzobiorcy i całego zespołu sklepowego".

- Ten format nie byłby wydajny, gdybyśmy nie nałożyli na to wszystko transformacji cyfrowej. Ale, co ważne, jest ona oparta nie na idei stworzenia sklepu, w którym sa najnowocześniejsze technologie na świecie, lecz na idei stworzenia sklepu, gdzie najwygodniej na świecie robi się zakupy - mówił podczas KRFMCG Manikowski.

Jak tłumaczył, to dlatego zmiany w sklepach sieci wdrażane są stopniowo, a każda nowinka musi przynosić realną wartość dla klienta i być replikowalna. Spośród projektów już wdrożonych przez Żabkę, Manikowski wskazał m.in. na specjalne algorytmy sztucznej inteligencji, które segmentują asortyment w różnych częściach Polaki, a także na systemy grywalizacji dla kasjerów, które powodują, że obsługa klientów jest lepsza.

- Wprowadziliśmy też specjalne narzędzia dla franczyzobiorców, dzięki którym zarządzanie sklepem jest łatwiejsze i można spędzić więcej czasu z klientem, a także dopilnować, by dostępność asortymentu była lepsza - mówił wiceprezes sieci Żabka. Zwrócił także uwagę, że to sztuczna inteligencja "wybiera" lokalizacje pod kolejne sklepy Żabki, kierując się tym, aby placówki sieci były jak najbliżej klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Beata_0098 1 3 miesiące temu

    I bardzo dobrze, trzeba się rozwijać i wychodzić do klienta.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony