REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Adam Mularuk

Adam Mularuk (Fot. materiały prasowe)

Starbucks nie jest szyldem dla wybranych. Polacy znają go z seriali i podróży, dlatego będziemy uruchamiać lokale w coraz mniejszych miejscowościach – zapowiada Adam Mularuk, prezydent marki Starbucks CE w firmie AmRest Coffee.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

AmRest rozwija markę Starbucks w Polsce od dziesięciu lat, prowadzicie 64 lokale. Skromnie jak na giganta dysponującego siecią 28 tys. kawiarni w każdym zakątku świata.

Wszystko idzie zgodnie z planem. Wprowadzając markę do Polski nie zakładaliśmy brawurowego rozwoju, mając świadomość, że konkurencja będzie bardzo duża. Jest przecież Costa Coffee, która startowała w podobnym czasie co my z zapleczem około 130 kawiarni przejętych od Coffee Heaven. My zaczynaliśmy od zera, musieliśmy znaleźć odpowiednie lokale, przeszkolić ludzi. Pierwszą kawiarnię w Europie Środkowej otworzyliśmy w Pradze, potem była Warszawa i Budapeszt. W Czechach mamy teraz 30 lokali, a na Węgrzech 20. W Polsce nie jesteśmy liderem pod względem liczby posiadanych lokali, za to mamy więcej dziennych transakcji niż konkurencja.

A jednak w Warszawie daliście się prześcignąć Green Caffe Nero, które w czasie waszego debiutu praktycznie raczkowało. Teraz oni mają w stolicy ponad 50 lokali, Starbucks – 21.

Ta sieć ma inaczej zorganizowany system dostaw, oni dysponują kuchnią centralną, co mocno zdeterminowało rozwój tej sieci na lokalnym rynku. W innych miastach Starbucks ma dużo większą penetrację.

Dlaczego Warszawa jest trudna dla operatorów sieciowych kawiarni?

Bo jest tu ogromna liczba sieciowych kawiarni, znacznie większa niż np. w Pradze, Bukareszcie, Sofii. Z jednej strony Warszawa jednym z największych rynków patrząc na liczbę populacji, a z drugiej nasycenie powierzchnią gastronomiczną należy tu do najwyższych w Europie. Poza tym Polacy są wrażliwi cenowo. 

Ile nierentownych lokali zamknęliście do tej pory?

Tylko jeden, na terenie słynnego Mordoru. To była nietrafiona lokalizacja, kawiarnia była schowana w wewnętrznym dziedzińcu.

W jakim tempie rozwijacie sieć?

W tym roku planujemy uruchomić 12-15 nowych punktów, od stycznia otworzyliśmy jeden, na terenie stołecznego Wilanowa. W tym roku w Warszawie uruchomimy jeszcze 4 lub 5 kawiarni. Rozwijamy się w całym kraju. W ub.r. ruszył Starbucks w Bydgoszczy, prosperuje świetnie. Będziemy wchodzić do coraz mniejszych miast.

Nie odstrasza Was mniejsza siła nabywcza i słabsza znajomość marki w mniejszych ośrodkach?

Przykład Bydgoszczy nie wskazuje na większe różnice między Warszawą a mniejszymi ośrodkami. Starbucks to marka-ikona, symbol amerykańskiego stylu życia. Polacy znają ją z seriali i podróży, to nie jest szyld dla wybranych.

Jaki potencjał rozwoju ma Starbucks na naszym rynku?

W perspektywie dekady możemy bez trudu podwoić liczbę placówek, czyli prowadzić 120-150 punktów. Oczywiście wiele zależy od sytuacji ekonomicznej i politycznej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jaja :) 2 3 miesiące temu

    .... 3 lata zajmuje rezygnacja z jaj od kur klatkowych?... To chyba jakieś jaja sobie robicie z swoich Klientów :) Przecież nie tylko do Starbucks zgłosiła się fundacja Wolne Klatki.... Szacunek dla tych sieci które nie dają pustych i odległych deklaracji tylko reagują natychmiast - tj dla tych zarządzanych efektywnie!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ja. 1 3 miesiące temuocena: 0% 

    Najlepsze Nitro Cold Brew jak i Cold Brew w butelce w Etno Cafe :) dostępne we Wrocławiu, Lesznie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Gdańsku.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony