REKLAMADziugas_banner główny_12.05. - 10.06.
Agnieszka Sałek, dyrektor handlowy Quick Service Logistics Polska

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowy Quick Service Logistics Polska (fot. materiały prasowe )

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Jak wygląda podejście do BHP w QSL Polska?

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowy Quick Service Logistics Polska: W Quick Service Logistics dbałość o bezpieczeństwo pracowników jest naszym priorytetem, a przestrzeganie instrukcji oraz procedur BHP traktujemy jako absolutną podstawę w codziennej pracy. Mamy wdrożone następujące procedury: regulamin pracy, regulamin wynagradzania, regulamin przydziału odzieży, Instrukcje BHP oraz Procedury BHP. W naszej firmie odbywają się cyklicznie trzy rodzaje spotkań, które zapewniają przepływ wiedzy, zasad, instrukcji i dobrych praktyk: okresowe szkolenia BHP, spotkania pracowników z dyrektorami swoich działów (kierowcy, pracownicy biura głównego, magazynierzy) oraz spotkania pracowników z bezpośrednimi przełożonymi.

Jak wyglądają szkolenia BHP?

AS: Szkolenia BHP w naszej firmie są zróżnicowane i dostosowane odpowiednio do stanowisk i wykonywanych obowiązków. Panuje w nich podział na szkolenie wstępne BHP (instruktaż ogólny) oraz instruktaż stanowiskowy: dla stanowisk administracyjno-biurowych łączny czas szkolenia to 8 godzin, dla stanowisk magazynowych - 16 godzin oraz dla stanowisk kierowcy łączny czas szkolenia to od 16 do 24 godzin. Szkolenia odbywają się w formie kursu i instruktażu stanowiskowego, głównie jako praktyczne ćwiczenia, takie jak gaszenie pożaru przy użyciu gaśnic czy udzielanie pierwszej pomocy. Odgrywanie różnych ról i scenariuszy sprawia, że zajęcia stają się dużo bardziej interesujące i pozwalają odwzorować faktyczną sytuację zagrożenia. Oprócz tego omawiane są również zmiany prawne, interpretacje przepisów prawa oraz nowo wdrożone instrukcje i procedury.

Jak często powtarzane są szkolenia BHP dla pracowników QSL?

AS: Szkolenia okresowe BHP powtarzamy dla stanowisk administracyjno-biurowych pierwsze do 12 miesięcy, następne do 5 lat, dla stanowisk operacyjnych pierwsze do 12 miesięcy, następne do 3 lat, natomiast dla osób kierujących pracownikami pierwsze do 6 miesięcy, następne do 5 lat. Również cyklicznie, minimum raz do roku, organizujemy próbne ewakuacje obiektów, a także szkolenia z zakresu pierwszej pomocy i posługiwania się sprzętem przeciwpożarowym.

W jaki sposób w QSL Polska aktualizujecie procedury i dbacie o ich adekwatność?

AS: Cyklicznie organizujemy wcześniej wymienione spotkania z pracownikami, gdzie omawiane są ich potrzeby, pomysły oraz sugestie. Umożliwia nam to zwiększenie satysfakcji z pracy, zminimalizowanie ryzyka pojawienia się ewentualnych problemów oraz wdrożenie potrzebnych zmian czy udoskonaleń do naszych procedur.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony