REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)
Agnieszka Sałek, dyrektor handlowy Quick Service Logistics Polska

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowy Quick Service Logistics Polska (fot. materiały prasowe )

Jak wygląda podejście do BHP w QSL Polska?

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowy Quick Service Logistics Polska: W Quick Service Logistics dbałość o bezpieczeństwo pracowników jest naszym priorytetem, a przestrzeganie instrukcji oraz procedur BHP traktujemy jako absolutną podstawę w codziennej pracy. Mamy wdrożone następujące procedury: regulamin pracy, regulamin wynagradzania, regulamin przydziału odzieży, Instrukcje BHP oraz Procedury BHP. W naszej firmie odbywają się cyklicznie trzy rodzaje spotkań, które zapewniają przepływ wiedzy, zasad, instrukcji i dobrych praktyk: okresowe szkolenia BHP, spotkania pracowników z dyrektorami swoich działów (kierowcy, pracownicy biura głównego, magazynierzy) oraz spotkania pracowników z bezpośrednimi przełożonymi.

Jak wyglądają szkolenia BHP?

AS: Szkolenia BHP w naszej firmie są zróżnicowane i dostosowane odpowiednio do stanowisk i wykonywanych obowiązków. Panuje w nich podział na szkolenie wstępne BHP (instruktaż ogólny) oraz instruktaż stanowiskowy: dla stanowisk administracyjno-biurowych łączny czas szkolenia to 8 godzin, dla stanowisk magazynowych - 16 godzin oraz dla stanowisk kierowcy łączny czas szkolenia to od 16 do 24 godzin. Szkolenia odbywają się w formie kursu i instruktażu stanowiskowego, głównie jako praktyczne ćwiczenia, takie jak gaszenie pożaru przy użyciu gaśnic czy udzielanie pierwszej pomocy. Odgrywanie różnych ról i scenariuszy sprawia, że zajęcia stają się dużo bardziej interesujące i pozwalają odwzorować faktyczną sytuację zagrożenia. Oprócz tego omawiane są również zmiany prawne, interpretacje przepisów prawa oraz nowo wdrożone instrukcje i procedury.

Jak często powtarzane są szkolenia BHP dla pracowników QSL?

AS: Szkolenia okresowe BHP powtarzamy dla stanowisk administracyjno-biurowych pierwsze do 12 miesięcy, następne do 5 lat, dla stanowisk operacyjnych pierwsze do 12 miesięcy, następne do 3 lat, natomiast dla osób kierujących pracownikami pierwsze do 6 miesięcy, następne do 5 lat. Również cyklicznie, minimum raz do roku, organizujemy próbne ewakuacje obiektów, a także szkolenia z zakresu pierwszej pomocy i posługiwania się sprzętem przeciwpożarowym.

W jaki sposób w QSL Polska aktualizujecie procedury i dbacie o ich adekwatność?

AS: Cyklicznie organizujemy wcześniej wymienione spotkania z pracownikami, gdzie omawiane są ich potrzeby, pomysły oraz sugestie. Umożliwia nam to zwiększenie satysfakcji z pracy, zminimalizowanie ryzyka pojawienia się ewentualnych problemów oraz wdrożenie potrzebnych zmian czy udoskonaleń do naszych procedur.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony