REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)
Toshiro Tsuboi, prezes Ajinomoto Polska

Toshiro Tsuboi, prezes Ajinomoto Polska (fot. Łukasz Rawa)

W zeszłym roku sprzedaż netto Ajinomoto Polska sięgnęła ponad 100 mln zł. Obecnie koncentrujemy się na poprawie wydajności i efektywności produkcji. Będziemy wdrażać automatyzację i powiększać powierzchnię magazynową – zapowiada Toshiro Tsuboi, prezes Ajinomoto Polska.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

W ostatnich czterech latach przychody netto Ajinomoto Polska ze sprzedaży wzrosły z 68 mln zł do 103 mln zł. Na rozwój przedsiębiorstwa wpłynęły atrakcyjne portfolio produktów oraz intensywne działania w kierunku rozwoju dystrybucji zarówno w Polsce, jak i innych krajach Europy. 

Zapytany o wielkość planowanych aktualnie inwestycji, szef polskiego oddziału Ajinomoto odpowiada, że w 2016 roku firma zainwestowała ok. 28 mln zł, i że w tym, oraz w najbliższych latach zakłada inwestycje na zbliżonym poziomie. Toshiro Tsuboi zapowiedział również, że niebawem wystartuje nowa kampania reklamowa Ajinomoto Polska, która obejmie kanały zarówno digital, jak i offline, w tym m.in. telewizję.

Według danych agencji Nielsen, obecnie udział rynkowy marek należących do Ajinomoto Polska, takich jak Oyakata, SamSmak i YumYum, to 4 proc. 

Przedstawiciele firmy podkreślają, że wzmacnia ona specjalizację w zakresie dań i zup na bazie przypraw płynnych oraz planuje wprowadzać kolejne innowacyjne produkty i rozwiązania. Warto pamiętać, że polski oddział firmy korzysta z know-how grupy Ajinomoto - dotyczy to zarówno innowacyjnych technologii produkcji, jak i wprowadzania na rynek UE produktów wytwarzanych w innych oddziałach koncernu. 

Ajinomoto nie wyklucza kolejnych akwizycji firm z sektora FMCG.

– Zwyczaje żywieniowe i preferencje smakowe Polaków zmieniają się. Potwierdzają to przeprowadzone na nasze zlecenie przez firmę SW Research badania, z których wynika, że coraz większą popularnością cieszą się tu smaki orientalne, w tym oczywiście japońskie – mówi Toshiro Tsuboi. – Badanie odzwierciedla także duże zainteresowanie żywnością street food. Polacy coraz chętniej zamawiają jedzenie i jedzą poza domem. Rośnie też zainteresowanie kosztowaniem niecodziennych smaków oraz odkrywaniem różnorodnych kuchni, w tym japońskiej. Stąd popularność restauracji serwujących ramen czy sushi barów. Nasze zupy i dania japońskie są odpowiedzią na te potrzeby – dodaje. 

Ajinomoto Polska to producent i dystrybutor zup raz dań instant z makaronem. Firma powstała w 1999 r. Jej siedziba mieści się w Warszawie, natomiast zakład produkcyjny znajduje się w Małkini Górnej. Spółka zarządza markami Oyakata, SamSmak i YumYum. Polski oddział jest częścią japońskiego koncernu Ajinomoto Co., Inc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony