REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)

(for. materiały prasowe)

Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, rozbudowa instalacji fotowoltaicznych, redukcja odpadów opakowaniowych i zaangażowanie w ochronę praw człowieka – Aldi Nord podsumowuje działania zrównoważonego rozwoju.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Grupa przedsiębiorstw Aldi Nord opublikowała raport za rok 2018 przedstawiający postępy sieci we wdrażaniu dziesięciu fundamentalnych zasad z zakresu praw człowieka, standardów pracy i ochrony środowiska oraz przeciwdziałaniu korupcji.

Przypomnijmy, że sieć sklepów Aldi jako pierwszy dyskont spożywczy przystąpiła w 2017 roku do United Nations Global Compact (UNGC) zobowiązując się tym samym do wdrożenia dziesięciu podstawowych zasad zrównoważonego rozwoju ONZ w codziennych działaniach gospodarczych i regularnego składania sprawozdań. Zasady te odnoszą się do przestrzegania praw człowieka i standardów pracy, ochrony środowiska, a także przeciwdziałania korupcji. Opublikowany właśnie raport jest podsumowaniem postępów dokonanych przez sieć w tej dziedzinie.

Ograniczenie emisji CO2

W polityce klimatycznej przyjętej w 2018 roku grupa Aldi Nord postanowiła do 2021 roku zredukować własną emisję gazów cieplarnianych o 40 proc. względem roku 2015. Sieć zaangażowała się w polepszenie wydajności energetycznej sklepów i centrów logistycznych poprzez zastosowanie innowacyjnych technologii, optymalizację procesów logistycznych i techniki chłodniczej. Kluczowym elementem strategii klimatycznej Aldi jest także pozyskiwanie większej ilości prądu ze źródeł odnawialnych poprzez systematyczną rozbudowę instalacji fotowoltaicznych na dachach sklepów. Poprzez korzystanie z samodzielnie wygenerowanego prądu mogliśmy uniknąć emisji 10,3 tys. ton CO2. To wzrost o 55 proc.względem roku poprzedniego.

Przedsiębiorstwo prowadzi również szereg innych działań, takich jak współpraca w zakresie kształcenia klimatycznego w szkołach, zaangażowanie na rzecz zrównoważonej produkcji kawy i wsparcie dla technologii chroniących zasoby podczas produkcji tekstyliów.

Mniej plastiku

Aldi rozpoczął w Niemczech tzw. „misję opakowaniową” dla opakowań produktów marki własnej. Sieć stale pracuje nad zmniejszeniem ilości użytych materiałów opakowaniowych – w Niemczech do roku 2025 całkowita masa opakowań marek własnych ma się zmniejszyć o 30% w stosunku do obrotu (rok bazowy 2015). Ponadto sieć stara się, by opakowania marek własnych pochodziły ze zrównoważonych źródeł, a do 2022 roku 100% opakowań marek własnych ALDI w Niemczech ma być zdatna do recyklingu. Następnym krokiem będzie rozszerzenie misji opakowaniowej w całej grupie.

Rozszerzenie oferty produktów bio i Fairtrade

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony