REKLAMAPRIM (KABANOS) - Kiełbaski z becułecki - Baner Główny (27- 31.03.2020)

(fot. Pixabay CC0)

Podczas gdy tradycyjne brytyjskie sieci walczyły, by wyjść na swoje podczas ubiegłorocznego szczytu zakupowego przed Bożym Narodzeniem, niemieckie sieci dyskontowe Aldi i Lidl oraz supermarket online Ocado pobiły wszelkie rekordy sprzedaży – analizuje portal Produce Business UK.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Największe powody do radości miał największy na świecie supermarket spożywczy online Ocado, który odnotował wzrost sprzedaży w okresie czterech tygodni, do 24 grudnia, w wysokości 12,5 proc. rok do roku. W tym samym ujęciu Lidl zwiększył sprzedaż o 10,3 proc. W przypadku sieci Aldi przedświąteczne przychody wzrosły o 7,9 proc. i po raz pierwszy przekroczyły wartość 1 mld funtów – wylicza Produce Business UK.

Tymczasem inne supermarkety działające na Wyspach borykały się z trudnościami. Zarówno Nielsen, jak i Kantar raportowały spadki sprzedaży w sieciach tamtejszej Wielkiej Czwórki – Tesco, Morrison's, Sainsbury's i Asda. Najsłabiej radził sobie Morrison's, który odnotował spadek przedświątecznej sprzedaży LfL o 1,7 proc.

Nieco lepiej poradziła sobie sieć Marks and Spencer, której udało się wypracować wzrost porównywalnej sprzedaży żywności w wysokości 1,4 proc.

W ciągu 10 lat niemieckim dyskonterom udało się potroić udziały w brytyjskim rynku, co jest bezprecedensowym sukcesem. Obecnie sieci Aldi i Lidl mają łącznie 13,7 proc. udziałów

Źródło: producebusinessuk.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony