REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (19-25.11.2018)
Aldi wdraża w sklepach nowych koncept i zwiększa ofertę

Aldi wdraża w sklepach nowych koncept i zwiększa ofertę (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Dzisiejszy klient lubi mieć wybór, nawet jeśli ostatecznie zdecyduje się na wybór w ramach szerokiej oferty marek własnych z racji korzystnej ceny przy doskonałej jakości - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Oktawian Torchała, dyrektor generalny Aldi w Polsce.

Aldi tak jak pozostałe sieci dyskontowe przechodzi proces supermarketyzacji. To z jednej strony onieczność, zaś z drugiej poszukiwanie możliwości wzrostu sprzedaży z mkw. Jak daleko ten proces dyskontów może posunąć, aby nie naruszyć rzeczy najcenniejszej w koncepcie dyskontów, czyli bezpieczeństwa kosztowego, które daje tego typu sklepom przewagę konkurencyjną?

Naszym priorytetem jest dostosowywanie się do zmieniających się oczekiwań klientów. Spełnianie ich potrzeb, nie tylko w tym najbardziej podstawowym wymiarze, kojarzonym z ofertą dyskontu. Stąd rozwój asortymentu w sklepach Aldi, również o artykuły brandowe, nacisk na świeżość, współpraca z siecią regionalnych i lokalnych dostawców, troska o komfort i wygodę zakupów. Jesteśmy dyskontem, który elastycznie dostosowuje się do zmieniających okoliczności rynkowych. Nadal gwarantujemy wywiązanie się obietnicy danej klientom, która wyraża się w haśle „Wysoka jakość w dobrej cenie”. Zmierzamy przy tym w stronę nowoczesności i ulepszaniu komunikacji z klientem. W tym kontekście należy działać w sposób przemyślany i strategiczny, aby z oczu nie stracić przyjętego modelu biznesowego.

Aldi w ubiegłym roku poszerzył asortyment stały z 1250 SKU do ponad 1850 SKU, czy ten trend rozszerzania oferty kontynuowany jest również w tym roku?

Trend rozszerzania oferty nadal jest aktualny. Największy przyrost asortymentu przypadł na ubiegły rok, w 2017 roku niemal go podwoiliśmy. Dalszy jego rozwój planujemy w oparciu o pogłębioną analizę potrzeb rynku.

Od kilku lat Aldi wprowadza coraz więcej produktów brandowych, w tym regionalnych i lokalnych. Jak zmieniały się udziały tego typu produktów w ostatnich latach? Dlaczego Aldi – znany z dość ortodoksyjnego podejścia do asortymentu i marki własnej - zdecydował się na wprowadzenie produktów markowych?

Prowadzone przez nas badania rynku przekonały nas do poszerzenia oferty, nie tylko o produkty lokalnych, polskich producentów, ale również dostawców marek światowych. Ostatnie lata to nieustanna praca nie tylko nad kształtem oferty stałej, ale również akcyjnej. Dzisiejszy klient lubi mieć wybór, nawet jeśli ostatecznie zdecyduje się na wybór w ramach szerokiej oferty marek własnych z racji korzystnej ceny przy doskonałej jakości. W kontekście produktów regionalnych i lokalnych, warto przedstawić szerszy kontekst. Kontekst szacunku Aldi dla lokalności i specyfiki każdego rynku, a nawet miasta czy regionu. Znaczna część asortymentu Aldi to produkty lokalne, regionalne, produkowane przez małe wytwórnie. Ponadto, wspomniana lokalność podkreślana jest też w poszczególnych sklepach, w których klient znajdzie grafiki nawiązujące do charakterystycznych miejsc w okolicy czy spersonalizowane logotypy Aldi z motywem regionalnym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Andrzej7 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    Kiedy sklep nr 028 bedzie przebudowany? Wszystkie mialy byc do konca lipca a w tym sklepie jest stary wystrój?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~wściekły klient 1 4 miesiące temuocena: 100% 

    A kiedy dostępne będą czarne oliwki w słoiku? Bo dostać ten towar można jak za komuny, jak rzucą na sklep to zaraz nie ma, sprzedane. Jakiś inteligent z działu zakupów chyba nie widzi, że obok zielonych oliwek w słoikach powinny stać czarne, a tych drugich notorycznie NIE MA.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony