REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)

(fot. Konrad Kaszuba)

Strona 2 z 2
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Problemy zaczęły się właśnie wtedy. Bracia pokłócili się o to, czy mają sprzedawać papierosy, które dawały spore dochody, ale przyciągały też złodziei sklepowych. W międzyczasie sieć otrzymała dzisiejszą nazwę, będącą akronimem nazwiska Albrecht i słowa „Discont”. W 1966 r. nieporozumienia nabrzmialy na tyle, że drogi braci rozeszły się i powstały dwa niezależne prawnie i finansowo podmioty – Aldi Nord i Aldi Sud.

Bracia byli w stanie porozumieć się na tyle, że podzielili pomiędzy swoje firmy rynek niemiecki – Aldi Nord, z kwaterą główną w Essen, rozpoczął ekspansję w północnych Niemczech, Aldi Sud przeniósł się do Mülheim i stamtąd rozwijał sieć na zachodzie i południu kraju.

Podzielono także rynki międzynarodowe – poza Niemcami sieci konkurują ze sobą tylko w USA, gdzie Aldi Nord przejął w 1979 r. sieć Trader Joe. Aldi Nord działa m.in. w Danii, Francji, w krajach Beneluxu, na półwyspie Iberyjskim i w Polsce. Aldi Sud skierować się w stronę Wysp Brytyjskich wraz z Irlandią, trafił na Węgry, do Włoch, Austrii i Słowenii, a także do Chin i Australii.

Co ewentualne połączenie obu spółek może oznaczać dla Polski? Zwiększenie potencjału finansowego i organizacyjnego może umożliwić sieci przyspieszenie ekspansji na naszym rynku. Aldi mocno nie doszacował potencjału Polski. Sieć pojawiła się w naszym kraju dopiero w 2006 r. i rozwijała się – w porównaniu z Biedronką czy swoim odwiecznym rywalem Lidlem – dość niemrawo. Obecnie liczy ok. 140 placówek, podczas gdy Lidl w październiku 2019 r. przekroczył liczbę 700 dyskontów, a Beidronka ma ich już ponad 3000. Połączenie sił Aldi Nord i Sud – które w skali międzynarodowej przewyższają sprzedażą Lidla i Biedronkę – mogłoby ułatwić sieci pogoń za konkurencją.

Źródło: retaildetail.eu

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Zzzzzz 4 3 miesiące temuocena: 100% 

    Dzięki za informacje - tak szczerze ciężko się w tym zorientować, bo w tych niemieckich dyskontach prawie w każdym, (bez względu na koncern) te same produkty ;)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Max46 3 3 miesiące temuocena: 100% 

    W Niemczech jest Netto duńskie (żółto-czarne logo) właśność Dansk Supermarked i niemieckie Netto (żółto-czerwone logo) należące do Edeka.Francuskie Netto (czerwone logo) należące do Intermarche nie jest obecne na rynku niemieckim.Dyskontów o nazwie Netto istnieją również na Islandii,ale to lokalna sieć.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Mike 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    Netto czarne jest duńskie, Netto czerwone jest francuskie i są to zupełnie inne sieci, tyle, że mają tą samą nazwę. Jeżeli się nie mylę, to Netto czerwone należy do Intermarshe.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zzzzzz 1 3 miesiące temuocena: 50% 

    Ciekawe - ja sądziłem że (może niemiecki urząd antymonopolowy) kazał im się podzielić. Przy okazji, dlaczego w Niemczech są czarne, czerwone i chyba jeszcze żółte Netto - też jakieś takie podziały? kiedyś byłem w jakiejś miejscowość i 2 netto obok siebie, tylko, że w różnych kolorach

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony