REKLAMAROS-SWEET - MORESO - Baner Główny (14-18 listopad 2018)
Aldi chce wykorzystać swój potencjał m.in. na rynku niemieckim dla poprawy warunków zakupowych w skali grupy

Aldi chce wykorzystać swój potencjał m.in. na rynku niemieckim dla poprawy warunków zakupowych w skali grupy (fot. mat. prasowe)

Aldi Nord ogłosił, że zamierza dokonywać pakietowych zakupów transgranicznych produktów markowych wiodących globalnych producentów. Sieć chce wykorzystać mocną pozycję na swoich głównych rynkach w celu poprawy rentowności w innych krajach – raport PlanetRetail RNG.

Aldi chce zmniejszyć koszty generowane w łańcuchu dostaw i wykorzystać synergie płynące z transgranicznych zakupów produktów markowych. Firma chce negocjować pakietowe zakupy produktów topowych marek na potrzeby wszystkich swoich oddziałów. W ten sposób potencjał zakupowy na rynku niemieckim, gdzie Aldi ma znaczące udziały, może być wykorzystany na rzecz innych rynków, takich jak Francja, Hiszpania czy Dania – czytamy w raporcie „Aldi Omnichannel Retailer Report” firmy PlanetRetail RNG.

Niemiecki dyskonter od kilku lat systematycznie zwiększa udział produktów markowych w swojej ofercie. Większe wolumeny sprzedaży dają sieci lepszą pozycję negocjacyjną, a dodaktową korzyść ma przynieść efekt synergii płynących z zakupów transgranicznych.

Aldi musi dotrzymywać kroku innym sieciom międzynarodowym, które już teraz negocjują w skali i kupują produkty w skali europejskiej. Wielu międzynarodowym koncernom taka polityka sieci będzie na rękę, ponieważ zyskują dostęp do półek wszystkich marketów sieci, na wszystkich rynkach. Dla mniejszych producentów wciąż duże znaczenie będą miały negocjacje w skali lokalnej.

W Polsce udział produktów marki własnej w ofercie dyskontów Aldi spadł z 88,6 proc. w 2015 r. do 86,8 proc. w 2016 r. i 73,6 proc. w 2017 r. To obecnie najniższy udział marki własnej spośród wszystkich rynków. W skali całej sieci było to odpowiednio 92,9 proc., 90,2 proc. i 86,2 proc.

Aldi Nord robi postępy w rozbudowie oferty produktów markowych. Ujawnione w 2018 r. dane (patrz wykres) pokazują jak stopniowo maleje udział marek własnych w ofercie sieci na poszczególnych rynkach. Na niektórych rynkach te zmiany są już znaczące, ponieważ sieć chce się lepiej dostosowywać do oczekiwań lokalnych konsumentów.

Źródło: PlanetRetail RNG, Aldi Omnichannel Retailer Report

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony