REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)
Na zdj. sklep sieci Aldi w Dreźnie

Na zdj. sklep sieci Aldi w Dreźnie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Polski oddział sieci Aldi powstrzymuje się od jednoznacznych deklaracji w sprawie tego, czy w związku z pandemią koronawirusa zdecyduje się na debiut na rynku e-grocery (w formie własnego sklepu internetowego, współpracy z platformą delivery, lub w jeszcze innym modelu), czy też nie. Jednak odpowiedzi sieci na nasze pytania mogą sugerować, że faktycznie coś jest na rzeczy.

REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

- Dotychczas Aldi w Polsce skupiał się przede wszystkim na rozwoju swojej sieci handlowej i szerokim dotarciu do klientów w sklepach stacjonarnych, stąd brak decyzji o uruchomieniu sklepu internetowego. Rozprzestrzenianie się koronawirusa i związane z nim dyrektywy i normy społecznie dynamicznie zmieniały rynek, dzięki czemu dziś więcej klientów gotowych jest dokonywać również zakupów spożywczych online. To stwarza zupełnie nowe warunki i możliwości sieciom handlowym - zauważa Agata Biernacka, kierownik Działu Komunikacji i PR Aldi Polska.

I dodaje: - W Aldi od zawsze staramy się wprowadzać rozwiązania, które spełniając oczekiwania klientów będą równocześnie gwarantem jakości w stosunku do ceny i wywołają ich zachwyt, nawet jeśli wymaga to od nas większego nakładu pracy. Obecnie analizujemy każdą z możliwości ułatwienia klientom skorzystania z oferty naszej sieci w tym trudnym czasie, optymalizujemy funkcjonowanie naszych sklepów i przyglądamy się rozwojowi sytuacji na rynku, czerpiąc także z doświadczeń zagranicznych oddziałów Aldi.

Jak pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl w lutym br., jeszcze przed nadejściem do Polski epidemii koronawirusa SARS-CoV-2, sieć Aldi deklarowała zainteresowanie obszarem e-commerce. - Uważnie przyglądamy się rynkowi e-commerce, analizujemy sytuację i wyciągamy wnioski, czerpiąc też doświadczenia z rynków zagranicznych, na których działa Aldi, by na odpowiednim etapie rozwoju marki w Polsce podjąć właściwe kroki - przekazała nam wówczas Agata Biernacka.

W kontekście "czerpania z doświadczeń zagranicznych" warto zauważyć, że sieć Aldi sprzymierzyła się na początku tego tygodnia na rynku brytyjskim z platformą Deliveroo, działającą w podobnym modelu, co Glovo czy Uber Eats. Brytyjscy klienci będą mogli zamówić przez aplikację Deliveroo 150 produktów pierwszej potrzeby z Aldiego, które następnie zostaną przywiezione w ciągu pół godziny do domu przez kuriera. Testy rozwiązania na niewielką skalę rozpoczęły się 18 maja, a na czerwiec zaplanowano poszerzenie pilotażu.

Nieco wcześniej, bo w kwietniu, Aldi wprowadził w Wielkiej Brytanii możliwość zamawiania przez internet zestawów zakupowych, w skład których wchodzą 22 produkty, w tym głównie artykuły spożywcze suche i paczkowane, produkty w puszkach, konserwy, a także podstawowe artykuły higieniczne. Ważący około 14 kg zestaw kosztuje 24 funty i dostarczany jest do klienta w ciągu dwóch-trzech dni roboczych od chwili złożenia zamówienia przez internet.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Inwestycje! 3 5 dni temu

    Najpierw niech rozbudują sieć swoich dyskontów - 200(?) własnych sklepów jak na Polskę przy wielo, wieloletnie większej konkurencji to stanowczo zbyt mało

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~@Tery 2 5 dni temu

    @Tery - nie zamknął sklepu z żywnością, tylko właśnie go otwiera (o czym masz informację w tekście który komentujesz), a Biedronka pod względem formalnym ma własne e-grocery i to ona zawiera umowy z klientem, a nie Glovo. Poczytaj trochę, serio.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Tery 1 5 dni temu

    jak to dołączy, skoro Biedronka nie ma żadnego egrocery a jedynie możliwośc zamawiania mocno ograniczonego asortymentu przez aplikację innej firmy? A Lidl zamknął temat sklepu internetowego z żywnością ponad rok temu po wielkim niepowowdzeniu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAB-BIO lody - Half Page (21.05.-04.06.2020 r.)
do góry strony