REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. Konrad Kaszuba, wiadomoscihandlowe.pl)

Ruszył oficjalny profil Aldi na Instagramie. To kolejny kanał w Social Mediach, w którym sieć aktywnie komunikuje się ze swoimi klientami. „Galopem na Insta” to hasło zachęcające do odwiedzenia profilu Aldi, gdzie użytkownicy znajdą bieżące informacje o produktach i promocjach, a także inspiracje zakupowe.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Aldi w Social Mediach zadebiutował jesienią 2019 roku, pozyskując tylko w pierwszym miesiącu 10 565 fanów na Facebooku. Było to kolejne działanie sieci w ramach wdrażania strategii marketingowej opartej o hasło „Raz Aldi, zawsze Aldi”, będące jednocześnie nowym sloganem marki.

Bohaterami kampanii reklamowej, jak i profilu Aldi na Instagramie, są wybrane produkty marek własnych z różnych kategorii asortymentowych, zaś sam slogan nawiązuje do jednej z cech tożsamości marki, definiującej Aldi jako „sklep sprawdzonych i przetestowanych przez klientów produktów”.  

Dotychczas sieć wykorzystywała takie nośniki reklamowe jak billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe, a także posty na Facebooku. Teraz komunikację marki wspierać będzie również jej oficjalny profil na Instagramie, z pomocą którego Aldi chce dotrzeć  do młodszych grup docelowych, mniej angażujących się na Facebooku. Sieć szczególnie mocno stawia tu na wiarygodność i autentyczność przejawiającą się w sposobie prezentowania treści.

Cała koncepcja wizualna profilu bazuje przede wszystkim na ciekawych rozwiązaniach fotograficznych, zarówno w zakresie formy, kolorystki jak i samych treści. Wszystkie posty (poza InstaStories) budowane będą w oparciu o zdjęcia, na których zaprezentowane zostaną oryginalne produkty marek własnych Aldi.

- Naszym założeniem strategicznym jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i spotkanie ich tam, gdzie poza zakupami i codziennymi obowiązkami spędzają najwięcej czasu. Właśnie dlatego kluczowe jest dla nas budowanie świadomości marki w nowym kanale i kreowanie jej wizerunku jako ciekawej i wartej lepszego poznania. Na Instagramie prezentować będziemy nasze produkty w designerski, nieoczywisty i kreatywny sposób, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznego dla nas sposobu komunikacji z lekkim przymrużeniem oka. Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby klientów, którzy na Instagramie poszukują rozrywki, informacji i inspiracji. Na naszym kanale coś dla siebie znajdą zarówno miłośnicy kreatywnej komunikacji, dobrego jedzenia i jakościowych produktów – wyjaśnia Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi Polska.

Według oficjalnych danych ponad 50 proc. użytkowników Instagrama oczekuje od marek rozrywki oraz treści prawdziwych, pełniących funkcję informacyjną. Nie wiele mniej, bo 45 proc. z nich poszukuje kontentu inspirującego. Taki też będzie profil Aldi. Nowoczesność marki, która zaspokaja potrzebę rozrywki i inspiruje swoich użytkowników podkreślą nietuzinkowe stylizacje fotograficzne będące kontynuacją unikatowej narracji o produktach Aldi.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony