REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)

(fot. materiały prasowe, Aldi)

Aldi oskarżył przed amerykańskim sądem dwie swoje byłe pracownice o to, że przekazały tajemnice biznesowe firmy konkurencyjnej sieci Lidl. Przeciwnik „nie komentuje toczących się procesów” – informuje Supermarket News.

REKLAMA

1 marca Aldi złożył w sądzie w Karolinie Północnej pozew przeciwko dwóm swoim byłym pracownicom, które oskarża o złamanie klauzuli poufności i zakazu konkurencji w ten sposób, że znalazły zatrudnienie w spółce Lidl, której następnie udostępniły będące własnością firmy Aldi, poufne informacje biznesowe. W pozwie Aldi opisuje Lidla jako „swojego bezpośredniego konkurenta z branży detalu spożywczego" – relacjonuje Supermarket News.

„Sieć Aldi prowadzi swój biznes w sposób uczciwy i czysty. Nasz model biznesowy i własność intelektualna stanowią fundament naszej działalności. Chętnie podejmujemy uczciwą konkurencję, ale prowadzimy stanowcze działania, gdy ktoś zaczyna grać nie fair” – czytamy w pozwie.

Jedna z byłych pracownic sieci Aldi miała złamać warunki kontraktu, podejmując w okresie karencji pracę u konkurencji i przekazując jej poufne informacje, m.in. mapy obrazujące strategię inwestycyjną sieci Aldi i planowane lokalizacje nowych sklepów. Druga pracownica jest oskarżana o to, że najpierw te materiały udostępniła koleżance, a następnie zwolniła się z firmy Aldi i przeszła do Lidla.

Zdaniem firmy Aldi, zarząd Lidla przyznał, że zatrudnił pracownice, które złamały warunki kontraktu i że był świadom posiadania przez nie poufnych informacji. Pikanterii dodaje temu starciu fakt, że o całej sprawie Aldi został zaalarmowany przez… byłego pracownika spółki Lidl US!

Lidl odmawia komentarza, ponieważ firma „co do zasady nie komentuje trwających postępowań sądowych”.

Lidl jest nowicjuszem na rynku amerykańskim. Sieć bardzo intensywnie inwestuje w USA i szybko zdobywa znaczące udziały w kolejnych rynkach lokalnych. Aldi jest w samym środku realizacji wartego ponad 5 mld dolarów planu ekspansji, w ramach którego chce zwiększyć liczbę swoich sklepów w USA z 1,8 do 2,2 tys. do końca 2022 r. Obaj niemieccy dyskonterzy bardzo mocno rozpychają się na amerykańskim rynku i prowadzą ostrą rywalizację o względy tamtejszych konsumentów.

Źródło: supermarketnews.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony