REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. alizila.com)

Dane zebrane przez Learnbonds.com pokazują, że Alibaba notuje zyski już tylko o 9,3 proc. niższe od koncernu Amazon. Od trzech lat przychody chińskiej firmy stale rosną.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Jak podawaliśmy już wczoraj, Grupa Alibaba osiągnęła w roku fiskalnym 2020 przychody przekraczające wszelkie prognozy. Osiągnięto też rekord sumarycznej wartości transakcji brutto (GMV – Gross Merchandise Value), która przekroczyła równowartość 1 biliona dolarów. Liczba aktywnych użytkowników usług cyfrowych koncernu sięgnęła w minionym roku 960 mln.

Obecne przychody Alibaby w wysokości 72 mld USD stanowią wzrost o 36,6 proc. w porównaniu z 52,7 mld USD w 2019 r. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 29 proc. r/r, do równowartości 22,3 mln USD. W przypadku koncernu Amazon tegoroczne przychody wzrosły nieznacznie, bo o 5,6 proc. z zeszłorocznego 280,5 mld USD.

Dla porównania, w 2018 r. przychody Amazona wyniosły 232,8 mld USD, a Alibaby 35 mld USD. Między rokiem budżetowym 2017 a 2020 przychody Amazon wzrosły o 66,6 proc., a Alibaby o 225,8 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony