REKLAMAHELIO - główny - masy
Kwatera główna firmy Alibaba w Hangzhou

Kwatera główna firmy Alibaba w Hangzhou (By Thomas LOMBARD (Own work) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons)

Chińska platforma handlowa Alibaba to kolejna firma – po m.in. Amazonie, 7-Eleven, Wheelys czy Bingobox – testująca rozwiązania sklepu autonomicznego, z bezobsługową strefą kas. Co ciekawe, to już trzeci koncept testowany w Chinach, które znalazły się w awangardzie postępu technologicznego w handlu.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach

Placówka Alibaby, pod nazwą Tao Cafe, otwarta została w Hangzhou – informuje portal Retail Detail. Wykorzystano w niej szereg technologii, w tym kody QR, które skanowane są przy wejściu, a także różne rozwiązania służące do rejestrowania pozycji klientów i towarów. Zastosowane technologie mają takie ograniczenie, że w sklepie jednocześnie może przebywać do 50 klientów. Biorąc jednak po uwagę, że sklep ma powierzchnię ok. 200 mkw, nie jest to duży problem.

Pierwsze testy potrwają zaledwie pięć dni. Mają one na celu wykrycie błędów pojawiających się na etapie zliczania koszyka zakupowego i płatności. W trakcie pierwszych prób system popełnił błędy w co tysięcznej transakcji, nie rejestrując prawidłowo zakupionego towaru, a odnotowano też bardzo nieliczne (0,02%) przypadki błędnej identyfikacji klienta - czytamy w Planet Retail.

W ubiegłym roku Amazon rozpoczął w Seattle (USA) testy konceptu nowego sklepu – Amazon Go  – wyposażonego w najbardziej zaawansowane technologie zakupowe. Zgodnie z zapowiedziami, punkt miał być otwarty dla klientów na początku 2017, jednak ostatnio pojawiły się doniesienia prasowe, że projekt się opóźnia.

W połowie maja br. amerykańska sieć convenience 7-Eleven uruchomiła własną placówkę testową, w której zastosowano najnowocześniejsze technologie i innowacje. Najnowsza placówka 7-Eleven Signature uruchomiona została w biurowcu firmy Lotte. Firmy Lotte Card oraz Lotte Data Communication współpracowały przy wdrożeniu strony technologicznej projektu.

W czerwcu w Szanghaju pojawił się sklep mobilny pod nazwą Wheelys Moby Mart. Mobilny market przypomina znane także w Polsce samochody wykorzystywane do handlu obwoźnego, tyle że klienci mogą w nim dokonywać zakupów samodzielnie, bez udziału sprzedawcy.

Kolejny futurologiczny koncept sklepu bezobsługowego pojawił się w Chinach. Bingobox to wciąż eksperyment, ale kilka takich placówek już funkcjonuje w m.in. w Zhongshan i Szanghaju. To kolejny zawodnik w wyścigu o automatyzację handlu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"