REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020
Prezes Allegro Francois Nuyts

Prezes Allegro Francois Nuyts (Allegro.pl)

Allegro do końca 2020 roku chce pozyskać dodatkowo o 20 proc. więcej sprzedawców. Plany operatora największej polskiej platformy sprzedażowej zakładają również inwestycje w wysokości 1 mld zł, m.in. w rozwój usługi Allegro Smart, zwiększenie liczby wizyt w serwisie, wyszukiwanie i UX. Suma ta ma być również przeznaczona na narzędzia wspierające sprzedawców.

REKLAMA

Jak podano w komunikacie, celem na 2020 r. jest zwiększenie liczby klientów korzystających z platformy i ułatwienie im znalezienia produktów w najbardziej atrakcyjnych cenach. Przy obecnym tempie wzrostu, łączna liczba ofert w serwisie ma sięgnąć 200 mln do końca 2020 roku. To spory wzrost, bo w tej chwili w serwisie można znaleźć prawie 130 mln ofert. Według prognoz Allegro sprzedawcy będą dodawać 200 tys. nowych ofert dziennie, dwa razy więcej niż w 2019 roku.

Grupa Allegro zakłada, że w ciągu roku liczba sprzedawców wzrośnie o 20 proc. W tej chwili działający na platformie sprzedawcy obsługują około 140 tys. kont firmowych. W 2019 roku. 20 tys. nowych sprzedawców zdecydowało się otworzyć konta firmowe. 

W jakich kategoriach ma rozwijać się sprzedaż? Na razie nie wiadomo, ale Allegro zaznacza, że do najdynamiczniej rozwijających się kategorii należą Supermarket (+50 proc.) oraz Dom i ogród i Zdrowie i Uroda. Obie kategorie urosły w 2019 roku o 32 proc. 

Wzrost kategorii Supermarket, w której znajdują się artykuły dla zwierząt, produkty spożywcze i środki do utrzymania czystości może wynikać m.in. z ogólnego wzrostu rynku e-grocery oraz nawiązania współpracy z nowymi partnerami, takimi jak Carrefour. Według Tradewatch.pl w ciągu ostatniego miesiąca wartość sprzedaży w kategorii Supermarket na Allegro wyniosła 96 mln zł. Największą część tej sumy stanowiły obroty produktami dla zwierząt (44,7 proc. – 43 mln zł), dalej były produkty spożywcze (30 proc. – 29 mln zł), a na końcu środki do utrzymania czystości (25 proc. – 25 mln zł).
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~agras 3 4 dni temuocena: 50% 

    ALIEXPRESS I AMAZON WKRÓTCE POŻRE ALLEGRO

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Andrew 2 4 dni temu

    1 miliard a nie 1 milion

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~cxzczcz 1 4 dni temuocena: 86% 

    Ze swoimi zmianami, w tym ogromnym wzrostem kosztów prowizji, to pozyskają nowych sprzedawców. NA PEWNO XD

    oceń komentarz
do góry strony