REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. materiały prasowe, Allegro)

Z dniem 12 lipca 2020 r. platforma Allegro zmienia regulamin korzystania z serwisu. Firma dostosowuje zasady do unijnego rozporządzenia o przejrzystości handlu na platformach internetowych.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Allegro zaktualizuje regulamin zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych, korzystających z usług pośrednictwa internetowego.

Wśród najważniejszych zmian znajduje się możliwość szybszego rozwiązania umowy, jeśli użytkownik nie zaakceptuje zapowiadanych zmian regulaminu. Obecny czas rozwiązania umowy to 60 dni od dnia, w którym złożysz wypowiedzenie. Po zmianie będzie to tylko 15 dni.

Firma precyzuje też sytuacje, w których będzie mogła zmienić regulamin Allegro bez zachowania 15-dniowego okresu wypowiedzenia oraz bez 15-dniowego obowiązku informacyjnego. Dotyczy to sytuacji, w których będzie prawnie zobowiązana do wprowadzenia zmian lub będzie musiała przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu dla kupujących i sprzedających na Allegro. Takim zagrożeniem mogą być oszustwa, złośliwe oprogramowanie, spam, naruszenie danych lub inne zagrożenia dla cyberbezpieczeństwa.

Wydłużony zostaje z 7 do 30 dni termin wypowiedzenia umowy w przypadku, gdy to Allegro ją rozwiązuje – na przykład przez wielokrotne naruszenia regulaminu.

Udostępniono nowy formularz online do składania skarg, dla przypadków określonych w rozporządzeniu.

Doprecyzowano do jakich danych, dostarczanych lub generowanych przez kupujących i sprzedających podczas korzystania z Allegro.pl mają dostęp użytkownicy, a do których z tych danych ma dostęp tylko firma. Niektóre dane będą udostępniane odpłatnie, na przykład w postaci informacji dostępnych w programie Trade Analytics.

Użytkownicy prowadzący działalność gospodarczą, w przypadku sporu z Allegro mogą zaproponować pomoc mediatora z Wielkopolskiego Centrum Arbitrażu i Mediacji przy Wielkopolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony