REKLAMAROS-SWEET - Baner Główny (23.04. - 05.05.2019)
Amazon ma w Polsce rozbudowaną logistykę, czy czas na ofensywę?

Amazon ma w Polsce rozbudowaną logistykę, czy czas na ofensywę? (fot. mat. prasowe)

Według nieoficjalnych informacji portalu InnPoland, już za kilka tygodni amerykański gigant online może się pojawić z pełnym serwisem na polskim rynku e-commerce. Do tej pory z oferty platformy można korzystać za pośrednictwem niemieckiego oddziału amazon.de. Jeśli informacje się potwierdzą, ziemia zadrży pod stopami Allegro, a cały krajobraz e-commerce w Polsce będzie się szybko zmieniał.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

„Według naszych informacji może się to stać już za kilka tygodni. W poznańskiej siedzibie Allegro zrobiło się z tego powodu ponoć bardzo gorąco” - czytamy na portalu InnPoland.

Pierwsze plotki o potencjalnej ofensywie Amazona pojawiły się w 2010 r. Jednak na naszym rynku niekwestionowanym liderem było Allegro, które nadal pozostaje niemal monopolistą jako platforma sprzedażowa. Jeśli jednak Amazon pojawi się w Polsce z pełną ofertą, zacznie się spektakularny pojedynek o względy klientów.

Jak przekonuje serwis InnPoland, ostatnio wizerunek Allegro mocno osłabł. Działania władz firmy zraziły część sprzedawców, a prowizje poszły w górę nawet o 250 proc. Dlatego niektórzy sprzedawcy deklarują, że jeśli Amazon pojawi się w Polsce, bez sentymentów zmienią operatora. Ci, którzy nie chcą wykonywać gwałtownych ruchów, zamierzają przez jakiś czas łączyć sprzedaż na obu platformach, czekając na zwycięzcę pojedynku i z góry ciesząc się na nieuchronny spadek prowizji i poprawę jakości obsługi.

Jedną z najważniejszych przesłanek zwiększających wiarogodność informacji o szybkiej ekspansji amerykańskiego kolosa e-commerce na polski rynek jest fakt, że produkty z Amazona trafiły właśnie do jednej z największych polskich porównywarek cen Ceneo, gdzie znalazło się ok. 164 tys. towarów z Amazona – zwraca uwagę InnPoland.

Jeszcze jeden argument uprawdopodobniający szybką inaugurację działalności w Polsce to inwestycje w centra dystrybucyjne na terenie Polski, gdzie firma wydała już ok. 3 mld zł. i zatrudnia ok. 7 tys pracowników w trzech centrach logistycznych, Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku oraz biurze w Warszawie.


Czytaj więcej na innpoland.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 23

  • 12
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 11
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Karol 3 ponad rok temuocena: 10% 

    Myślę, że wejście Amazona gwałtownie zmieni standardy w całym sektorze handlu i B2C i B2B i wpłynie pozytywnie na całość rynku - ci najsłabsi, którzy widzą swoją przewagę tylko w dostępnie do klienta, z dnia na dzień stracą wyłączność na ten dostęp i ich klienci uświadomieni potencjałem Amazona znajdą inne miejsca zakupu, a te firmy które rozwijały e-commerce odpowiednio wcześniej i pozycjonowały swoje produkty poprzez szerokie i informacyjne opisy oraz świadomą politykę e-commerce mogą mieć szanse utrzymać lojalnych klientów i sprzedawać im poprzez czy to własny e-commerce czy alternatywne platformy - również te dla B2B

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zadowolony klient 2 ponad rok temuocena: 39% 

    Nareszcie będzie konkurencja dla allegro :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Benjamin 1 ponad rok temuocena: 20% 

    A czy to znaczy, że również pojawi się oferta Whole Foods Market ??

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony