REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

BRANŻA PO GODZINACH

 

12 czerwca 2019, 11:48

Wejście do kwatery głównej Amazona

Wejście do kwatery głównej Amazona (fot. Flickr.com/photos/scobleizer/ (CC BY 2.0))

W najnowszym rankingu 2019 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, opublikowanym wczoraj przez firmy WPP i Kantar na nowojorskiej giełdzie NYSE, Amazon stał się najcenniejszą marką świata, przeskakując dotychczasowych liderów – Apple i Google.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Amazon dokonywał mądrych akwizycji, zyskując nowe źródła przychodu, doskonalił obsługę klientów i wyprzedzał konkurencję, oferując zróżnicowany ekosystem produktów i usług. W ciągu roku koncern zwiększył wartość marki o imponujące 52 proc. – obecnie wyceniana jest ona na 315,5 mld USD. Dzięki temu wyprzedził firmę Apple, której marka wyceniona została na 309,5 mld USD (wzrost o 3 proc. r/r), a także trzecią w rankingu firmę Google, z marką wartą 309,0 mld USD (wzrost o 2 proc. r/r).

Tym samym Amazon przerwał trwającą 12 dominację firm technologicznych. Były one na topie od czasu opublikowania w 2006 r. pierwszego rankingu BrandZ Top 100, gdy na czele stawki znalazł się Microsoft.

W czołowej Top 10 rankingu Facebook pozostał na 6. miejscu, natomiast Alibaba po raz pierwszy przeskoczył firmę Tencent, stając się najcenniejszą marką chińską, z 7. pozycją w rankingu i wyceną 131,2 mld USD (wzrost o 16 proc. r/r).

Źródło: prnewswire.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony