REKLAMAROS-SWEET - Pestki dyni w czekoladzie - Baner Główny (21.08-01.09.2019)
Pierwszy sklep Amazon Go w Seattle

Pierwszy sklep Amazon Go w Seattle (fot. Źródło: amazon.com)

Zdaniem amerykańskiego eksperta ds. nieruchomości sieć Amazon w ciągu 10 lat uruchomi nawet 1000 placówek. To wielkie wyzwanie. Podczas konferencji poświęconej robotyce przedstawiciel Amazona opowiedział o trudnościach, jakie trzeba było pokonać, by sklep autonomiczny mógł sprawnie funkcjonować – informuje Forbes.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Obecnie sieć Amazon Go liczy 12 sklepów. Są one zlokalizowane w dużych miastach USA i cieszą się sporą frekwencją. Fundator firmy Thor Equities, specjalista od nieruchomości, Joe Sitt, prognozuje, że w ciągu 10 lat liczba placówek sieci może przekroczyć 1000.

Jak ujawnił Amazon podczas konferencji poświęconej robotyce i automatyzacji MARS, sponsorowanej przez giganta z Seattle, do rozwiązania były trzy złożone problemy, zanim ten koncept stał się funkcjonalny – relacjonuje Forbes.

Pierwszy problem wiązał się z ustaleniem, którego klienta należy obciążyć zapłatą za dane zakupy. Wymagało to śledzenia wszystkich ruchów wszystkich klientów, co w praktyce nie było łatwe, bo każdy zachowuje się w sklepie trochę inaczej i trudno było opracować uniwersalny algorytm.

Drugi problem polegał na dokładnym ustaleniu, co kupił konkretny klient – w przypadku towarów w bardzo podobnych opakowaniach system miał z tym kłopot, pojawiały się też problemy z etykietami trudnymi do odczytania z powodu zagięcia czy refleksów świetlnych. Kamery nie radziły też sobie ze zbyt szybko poruszającymi się osobami – gdy ktoś szybko wziął produkt z półki, obraz mógł się rozmywać i być nieczytelny – czytamy na stronie Forbesa.

Nie mniej trudny do rozwiązania okazał się problem trzeci – jak uczynić całą tę technologię niezauważalną dla klientów.

Wszystkie te problemy ostatecznie udało się rozwiązać dzięki uczeniu się maszyn i sztucznej inteligencji. Ponieważ nie było żadnych wstępnych informacji, system musiał startować „od zera” i uczyć się metodą prób i błędów. Obecnie technologia jest na tyle dopracowana, że Amazon może przystąpić do szybkiej ekspansji formatu Amazon Go.

Źródło: forbes.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony