REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (06-10.04.2020)

(Fot. Christian Wiediger, Unsplash)

Widać, że Polska w ocenie globalnych graczy e-commerce jest krajem, w którym warto inwestować. Wystarczy spojrzeć na same liczby - w Polsce mamy więcej potencjalnych klientów niż Rumunia, Czechy, Słowacja i Słowenia razem wzięte – zauważa Krystian Wesołowski, head of sales w Blue Media w nawiązaniu do doniesień o prawdopodobnym wejściu do Polski e-sklepu Amazon.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Zdaniem Wesołowskiego, doskonałym zabiegiem ze strony Amazona jest to, że pozwala zapłacić poprzez lokalnego dostawcę płatności - co ciekawe tego samego, który obsługuje również największego konkurenta w Polsce, czyli Allegro. – Jak pokazuje nasze cykliczne badanie "Jak kupujemy w internecie", niemal połowa polskich konsumentów robiących zakupy online twierdzi, że zrezygnowało z zakupów w danym sklepie z powodu braku dogodnej formy płatności. Pozornie drobna rzecz jak brak preferowanej formy płatności potrafi skutecznie zniechęcać do zakupu – podkreśla head of sales w Blue Media.

– Pamiętajmy, że polscy konsumenci są wyedukowani i mają sporo oczekiwań wobec sklepu internetowego, który ma zrealizować ich zamówienie. Nadal głównym kryterium wyboru e-sklepu jest cena, ale coraz bardziej liczy się czas przesyłki, możliwość szybkiego zwrotu czy dostępność wygodnych form płatności. Amazon pokazał, że doskonale radzi sobie z szybką realizacją zamówienia, co jest ważne dla polskich konsumentów – dodaje.

Bartosz Górecki, menedżer marki firmy merce.com ocenia, że największe atuty Amazona, to szeroki asortyment, konkurencyjne ceny i sprawna logistyka. – Właściciele niezależnych sklepów internetowych z Polski muszą dać swojemu klientowi dodatkową wartość. Konkurując z firmą, która zdaje się oferować więcej, szybciej i taniej, decydującym czynnikiem w kanale e-commerce jest budowanie bezpośrednich, silnych relacji marki z odbiorcą. Do tego niezbędna jest np. dobra obsługa, i bezpośrednie wsparcie klienta, a w tych kwestiach własny i sprawnie działający sklep internetowy ma sporą przewagę nad marketplacem, jakim jest Amazon – komentuje Górecki.

– Głośny ostatnio przykład zerwania współpracy z Amazon przez Nike pokazuje, jak istotna jest silna tożsamość marki w jej rozwoju i budowaniu pozytywnych relacji z klientem. Na Amazonie kupujący często nawet nie wie, od kogo kupuje, tak więc sprzedawcy dużo trudniej jest zdobyć grono stałych, lojalnych klientów, gdy polega wyłącznie na tym kanale dystrybucji – zaznacza ekspert.

Zastanawiający jest czas, na jaki Poczta Polska będzie potrzebna firmie Amazon. – Pełna kontrola całego procesu sprzedażowego będzie możliwa tylko wtedy, gdy Amazon zajmie się logistyką samodzielnie – akcentuje Marek Richert z KurJerzy.pl, platformy do porównywania cen i zamawiania usług kurierskich. – Ciekawe czy i kiedy nastąpi to w Polsce. I czy Amazon zatrudni również firmy kurierskie? Większa liczba dostępnych sposobów dostawy to większa wygoda dla klientów. To równocześnie ciekawy wątek w kontekście nawiązania współpracy Aliexpress z firmą Inpost w celu dostarczania przesyłek bezpośrednio do paczkomatów – podsumowuje.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony