REKLAMADan Cake - Baner Główny (lipiec-sierpień 2018)

(fot. mat. pras.)

Licząca obecnie prawie 850 sklepów sieć Dino, chce do 2020 roku mieć 1200 placówek. Rozwój sieci napędza wyróżniająca się na rynku oferta asortymentowa i podejście do pozycjonowania marki.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

W sklepach Dino klientów kusi około 5 000 pozycji asortymentowych, w większości markowych oraz świeżych produktów. Ceny około 500 SKU – tych reprezentujących zdaniem zarządu firmy produkty kluczowe dla klientów, są weryfikowane i ustalane na poziomie konkurencyjnym w stosunku do sieci dyskontowych. U podstaw strategii Dino leży założenie, że dzięki szerokiej, konkurencyjnej i odpowiednio skonstruowanej ofercie asortymentowej sklepy należące do sieci są atrakcyjnym miejscem robienia codziennych zakupów.

Większy wybór

Grupa Dino oferuje dwukrotnie więcej SKU niż największe sieci dyskontowe w Polsce. Sprzedaż produktów świeżych odpowiadała za ponad 35% jej przychodów ze sprzedaży. Co więcej, w przeciwieństwie do sieci dyskontowych, wszystkie sklepy Dino wyposażone są w stoiska mięsne z obsługą, do których towar, czyli mięso, drób i wędliny, dostarczany jest we wszystkie dni tygodnia, z wyjątkiem niedziel, z zakładu mięsnego prowadzonego przez przedsiębiorstwo Agro-Rydzyna, będącego w 100% własnością Grupy Dino. Posiadanie zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę umożliwia grupie bezpośrednią kontrolę nad jakością i świeżością mięsa, drobiu i wędlin, które zdaniem zarządu spółki są istotnym wyróżnikiem oferty sklepów Grupy Dino w porównaniu z konkurencją i wpływają na decyzje wielu klientów co do wyboru sklepu tej sieci jako miejsca na codzienne zakupy. Mięso, drób i wędliny odpowiadają za ponad 16% przychodów ze sprzedaży grupy.

Siła regionalnych marek

Jeśli chodzi o ofertę produktów innych niż świeża żywność, strategia Grupy Dino skupia się na produktach markowych. Marki własne z wyłączeniem Agro-Rydzyny, stanowią niewielki odsetek przychodów ze sprzedaży. Firma przyjęła politykę ścisłej współpracy z polskimi producentami będącymi właścicielami marek regionalnych, dzięki czemu może zapewnić swoim klientom tańszą alternatywę dla wiodących marek krajowych i światowych. Równocześnie marki regionalne często pełnią w ofercie Grupy Dino funkcję produktów o dobrej relacji ceny do jakości, analogiczną do funkcji produktów marek własnych oferowanych przez innych sprzedawców detalicznych artykułów spożywczych, w szczególności sieci dyskontowych.

Kontrola cen

Grupa Dino kontroluje ceny oferowanych przez siebie produktów i co tydzień przeprowadza przegląd cen u konkurencji w odniesieniu do około 500 SKU, które w ocenie zarządu sieci stanowią kluczowe produkty dla klientów. W efekcie Dino jest w stanie zapewnić, że kluczowe artykuły są sprzedawane po cenach średnio na tym samym poziomie, co oferowane przez największe sieci dyskontowe i inne wiodące sieci spożywcze w Polsce. Uzupełnieniem konkurencyjnej polityki cenowej grupy jest spójne i przejrzyste podejście do promocji. Są one reklamowane w gazetkach reklamowych i na billboardach zlokalizowanych przed większością sklepów Dino.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~nanana 1 2 dni temu

    Z tego co wiem to do końca tego roku ma być otwarcie 1000 marketu Dino w Polsce, jako prezent dla ciebie Pana Biernackiego ze względu na to iż pod koniec roku ma urodziny

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony