REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)

Ambra skupi się na rozwoju sieci sklepów Centrum Wina i Distillers Limited. Spółka chce otwierać od 3 do 4 sklepów rocznie i rozwijać w tych placówkach sprzedaż alkoholi mocnych premium. Grupa spodziewa się utrzymania aktualnego udziału na rynku wina, który w tej chwili wynosi od 16 do 18 proc.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)
wino

wino (fot. Konrad Kaszuba)

Ambra reaguje na szybko rosnący w Polsce popyt na napoje niskoalkoholowe i poszerza swoje silne marki. Po sukcesie Cydru Lubelskiego spółka dodała nowe odmiany tego produktu: m.in. Cydr Lubelski na Miodzie, Cydr Lubelski Lodowy oraz zwiększyła różnorodność opakowań - zwrócił uwagę Dom Maklerski Millenium w rekomendacji dla akcji spółki.

Według analityków na polskim rynku istnieje znaczący potencjał do dalszego rozwoju rynku wina patrząc na jego spożycie na mieszkańca. W Polsce, w porównaniu do krajów zbliżonych kulturowo, dochodowo i geograficznie, konsumpcja wina nadal jest relatywnie niska. Polacy piją prawie dwa razy mniej wina niż Rosjanie i 5 razy mniej niż Czesi lub Słowacy.

Na rynku dystrybucji wina w Polsce nie należy się spodziewać istotnych przetasowań, a grupa Ambra utrzyma prawdopodobnie aktualne udziały. Spółki z Grupy Ambra są obecnie liderem rynku wina z szacowanym udziałem na poziomie 16-18 proc. Na drugim miejscu jest CEDC z 15 proc. udziałem, trzeci gracz to Bartex, który ma około 6 proc. – Sądzimy, że w kolejnych latach sprzedaż Ambry w Polsce będzie rosła na poziomie dynamiki rynku wina lub nieznacznie szybciej dzięki rozwojowi produktów spoza tego rynku – uważają eksperci DM Millenium.

Rynek wina jest kategorią premium w całym rynku alkoholi i rośnie szybciej niż sprzedaż piwa i wódki. Jednak nawet w tych dwóch kategoriach widać tendencję do szukania produktów bardziej premium, dlatego Ambra stawia również na alkohole mocne z wyższej półki cenowej, takie jak: whisky, wódki premium i brandy, na które popyt rośnie szybciej niż na produkty popularne. Spółka nie zamierza sprzedawać piwa.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony