REKLAMAKORAL - SORBET - Baner Główny (kwiecień 2020)

(fot. Eurocash )

W trzecim kwartale wzrost sprzedaży Grupy Eurocash w segmencie hurtowym był napędzany przez wyższy wynik nisko-marżowej sprzedaży papierosów i produktów impulsowych. C&C oraz EC Dystrybucja (liczona z EC Alkohole) zaraportowały odpowiednio 0,7 proc. i 0,9 proc. wzrostu sprzedaży rok do roku, pomimo znacznie wyższych odczytów inflacji. Niska efektywność sprzedaży oraz inflacja kosztów pracy w 2020 roku mogą stanowić ryzyko dla wyników segmentu w 2020 roku oceniają analitycy DM mBanku.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Eksperci DM mBanku zwracają uwagę, że przyjęta przez Eurocash zmiana sposobu księgowania wyniku utrudnia porównywalność danych między latami 2017-19 oraz stawia pod znakiem zapytania poprawę wyników spółki w podziale na segmenty w tym okresie.

„Biorąc pod uwagę niskie tempo otwarć w sieci Delikatesy Centrum (+8 placówek netto w 3Q’19 LTM), oczekujemy, że sieć powiększy się o 370 sklepów do 2023 roku vs. 900 zapowiadane w strategii. Przeprowadzona restrukturyzacja powinna pozwolić segmentowi detalicznemu na stopniową poprawę rentowności EBITDA do docelowego poziomu 4,4 proc. Biorąc pod uwagę wyższe założenia dla segmentu detalicznego oraz dokonaną korektę na wyniku EBITDA, podwyższamy naszą cenę docelową do 19,80 PLN oraz podwyższamy rekomendację do redukuj” – czytamy w raporcie DM mBanku.

Analitycy podkreślają, że od 2018 roku spółka rozpoznaje znacznie wyższe koszty finansowe w rachunku zysków i strat. Korekty dokonywane w przypływach z działalności operacyjnej wskazują, że gotówkowe koszty finansowe są znacznie niższe niż wykazywane w rachunku wyników. Jest to główna przyczyna różnic pomiędzy raportowaną EBITDA oraz Cash EBITDA.  

W raporcie DM mBanku czytamy również, że do końca pierwszego kwartału przyszłego roku Eurocash będzie koncentrował się na integracji oraz reorganizacji przejętych sieci. „Zgodnie z założeniami strategii spółka powinna otwierać średnio po 225 placówek w każdym z lat 2020-23. Biorąc pod uwagę presję konkurencyjną, potencjalne pogorszenie rentowności sklepów, związane z oczekiwaną presją na wynagrodzenia, oczekujemy że spółka otworzy 370 sklepów w tym okresie” – wskazują analitycy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony