REKLAMADan Cake - Baner Główny (lipiec-sierpień 2018)
Peter Ratatics, wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich Grupa MOL

Peter Ratatics, wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich Grupa MOL (Grupa MOL)

- Rozwiązania z zakresu big data stanowić będą podstawę naszej przyszłej zintegrowanej platformy mobilnej, na którą złożą się np. funkcjonalności zakupów online, zarządzania flotą, płatności online, chatbota, karty lojalnościowej czy dostępu do usług car sharingu i ładowarek dla pojazdów elektrycznych – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Peter Ratatics, wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich Grupa MOL.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

Transformacja cyfrowa w biznesie paliwowym to wyzwanie, ale także ogromna szansa dla koncernów paliwowych?

W przypadku Grupy MOL widzimy ogromy potencjał transformacji cyfrowej w rozwoju naszych operacji. Co więcej, chcąc konkurować z firmami z sektora FMCG, cyfryzacja naszego biznesu jest wręcz warunkiem przetrwania.

Technologie cyfrowe będą odgrywać kluczową rolę w lepszym zrozumieniu oczekiwań klientów. Know-how, jaki płynie z cyfrowych narzędzi może wpłynąć na zwiększenie przychodów choćby poprzez możliwość personalizacji oferty. Stąd nasze plany rozwoju zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwolą na budowę potężnej, zarządzanej w czasie rzeczywistym, bazy wiedzy na temat klientów.

Wykorzystując odpowiednie narzędzia cyfrowe, będziemy w stanie nie tylko konkurować z innymi sprzedawcami paliw, ale również z czołowymi sieciami sklepów. By dojść do tego poziomu, planujemy uczyć się od najlepszych handlowców na rynku i jako pierwsi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wdrożyć najbardziej efektywne rozwiązania.

Co więcej, rozwiązania z zakresu big data stanowić będą podstawę naszej przyszłej zintegrowanej platformy mobilnej, na którą złożą się np. funkcjonalności zakupów online, zarządzania flotą, płatności online, chatbota, karty lojalnościowej czy dostępu do usług car sharingu i ładowarek dla pojazdów elektrycznych. Kiedy uda nam się wdrożyć tego typu rozwiązania do naszej aktualnej oferty, będziemy w stanie zaoferować naszym klientom jeszcze większą wygodę, docelowo znacznie poszerzając bazę klientów.

Technologie dają możliwość budowania lepszego doświadczenia zakupowego?

Jak wspomniałem, przed nami rzeczywistość zupełnie odmienna od tego, co obserwowaliśmy w ostatnich dekadach. W związku z popularyzacją ekonomii współdzielenia, rosnącą świadomością ekologiczną, ale przede wszystkim dzięki rewolucji cyfrowej, oczekiwania konsumentów zmieniają się bardzo dynamicznie.

Czy jest to wyzwanie dla branży? Oczywiście tak, jednak uważam, że to wyzwanie bardzo pozytywne, motywujące nas do zmiany naszego podejścia na prawdziwie pro-klienckie. To, co już się wyraźnie zmienia, to oczekiwanie spersonalizowanej oferty produktów i usług, ale też wygody, szybkości i doświadczeń zakupowych, które łączą wymiar cyfrowy z wymiarem rzeczywistym.

W Polsce sieci stacji nie oferują jeszcze rozbudowanych projektów własnych e-sklepów. Wiemy, że PKN Orlen pracuje nad takim rozwiązaniem? Czy MOL zaproponuje swoim klientom zakupy on-line, czy raczej skupi się na tworzeniu punktów odbioru typu click and collect zamówionych przez internet towarów, u innych operatorów handlowych (np. za pośrednictwem paczkomatów)?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony