22 lutego 2019
Post ze zdjęciem akcji sieci Lidl "Kupuję, nie marnuję", wykonanym przez autorkę bloga Opcja.Promocja, znalazł się na profilu akcji Foodsharing Wrocław. W ten...
Afera z nieprzebadaną wołowiną z Mazowsza od razu przełożyła się na sprzedaż polskiego mięsa na rynkach zagranicznych. Przykładowo w Czechach i na Słowacji już pierwszego...
W Radomiu ruszył pierwszy w tym mieście lokal sieci kawiarni Costa Coffee. Znany operator na rynku operator jest już obecny w ponad 20 miastach Polski.
20 lutego 2019
19 lutego 2019
21 lutego 2019
Sieć Biedronka pochwaliła się, że z jej karty lojalnościowej Moja Biedronka korzysta już 7 mln użytkowników. W zamian za przekazanie sieci swoich danych osobowych i zgody...
1 lutego 2019
Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej...
14 lutego 2019
13 lutego 2019
Trzynaście wielkich firm – sieci handlowych i producentów żywności – podpisało dzisiaj w siedzibie francuskiego ministerstwa ochrony środowiska narodowy pakt w...
18 lutego 2019
UOKiK zgłosił zastrzeżenia do transakcji przejęcia sieci Cinema 3D przez Multikino. Akwizycja dotyczy 12 kin zlokalizowanych w 12 miastach.
WYPOSAŻENIE I TECHNOLOGIE
nowe technologie i aplikacje dla handlu
14 listopada 2018, 11:19
wiadomoscihandlowe.pl
(fot. Pixabay CC0, montaż KK)
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SAS, Intel oraz Accenture Applied Intelligence, największą korzyścią wynikającą z wdrożenia rozwiązań z zakresu analityki w czasie rzeczywistym jest utrzymanie klientów (58 proc. odpowiedzi). Kolejno ankietowani wskazywali lepsze zrozumienie ścieżki zakupowej klienta (51 proc.), wzrost przychodów (44 proc.) oraz wartości klienta (33 proc.).
Według danych firmy badawczej Bisnode, w Polsce w 2010 roku zarejestrowano ponad 7,6 tys. sklepów internetowych. Na koniec stycznia 2018 roku mniej lub bardziej aktywnie funkcjonowało już tylko 2,3 tys. firm. Oznacza to, że tylko 30 proc. polskich e-sklepów działa dłużej niż 8 lat. Zdaniem ekspertów SAS o sukcesie w trudnej branży retail decyduje umiejętność wykorzystania posiadanych danych w najbardziej optymalny sposób. Ważne jest także zrozumienie, że od przedstawienia oferty do dokonania zakupu prowadzi niekiedy niezwykle długa droga, a wielu klientów rezygnuje z transakcji dopiero na etapie koszyka.
W handlu liczą się nie tylko umiejętności przewidywania zapotrzebowania na dane produkty, właściwa polityka cenowa, planowanie akcji rabatowych czy sprawna komunikacja z klientem. Istotna jest także cierpliwość i konsekwentne, ale nienachalne promowanie danej oferty. Chodzi o to, aby nie spamować, ale subtelnie przypominać się osobom, które z różnych powodów odstąpiły od zakupu, ale dalej są nim zainteresowane – mówi Anna Walkiewicz, Territory Sales Manager w SAS Polska.
Chcąc zrozumieć rolę narzędzi analitycznych w branży retail, najlepiej prześledzić przykładową ścieżkę zakupową klienta. Poniższy przykład pokazuje, jak wiele wysiłku wymaga sfinalizowanie zakupu i jak dużo czynników może odciągnąć czy rozproszyć klienta.
Krok 1 - E-mail ze spersonalizowaną ofertą
Będąc w pracy, klient otrzymuje wiadomość e-mail ze spersonalizowaną ofertą sezonową z akcesoriami w kategorii, która go najbardziej interesuje. Dodatkowo zareklamowane są akcesoria z innej kategorii (których klient nie kupował do tej pory, ale są powiązane z interesującymi go produktami lub je uzupełniają).
Krok 2 - Porzucony koszyk
W sklepie internetowym klient klika w link z wiadomości e-mail nawigujący do oferty sezonowej. Spersonalizowana reklama z akcesoriami jest zaprezentowana na stronie z ofertą sezonową. Klient klika w reklamę i przechodzi do strony produktu. Dodaje produkt do koszyka, ale ponieważ zaraz zaczyna spotkanie, nie finalizuje zakupu.
Krok 3 - Zdarzeniowy mobile push
Następnego dnia wiadomość mobile push zostaje wysłana do klienta. Informuje go o dostępnym rabacie. Nawiguje klienta do aplikacji na stronę programu lojalnościowego. Klient otwiera banner, reklamę produktu z porzuconego koszyka. W tym samym momencie ktoś do niego dzwoni, opuszcza aplikację mobilną i odbiera telefon.
Krok 4 - Mobile Push po wejściu do sklepu
Rusza AI Schools & Academy, największy w historii program nauczania sztucznej inteligencji w
Dyskonty stanowią rosnące zagrożenie dla innych formatów spożywczych. Ich łączny
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
12 lutego 2019
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.