REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)
Andrea Wallner, dyrektor QSL na Europę Wschodnią i Włochy

Andrea Wallner, dyrektor QSL na Europę Wschodnią i Włochy (fot. materiały prasowe)

- Prowadzimy negocjacje nt. wejścia na polski rynek firm, które dopiero rozpoczynają nad Wisłą swoją działalność gastronomiczną. Jest to kilka zagranicznych podmiotów, które widzą tu miejsce dla siebie właśnie w związku z dynamicznym rozwojem rynku - mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Andrea Wallner, dyrektor Quick Service Logistics na Europę Wschodnią i Włochy.

REKLAMA

Quick Service Logistics chce mocno rozwijać się w Polsce. W jakich obszarach?

Quick Service Logistics obsługuje głównie sektor gastronomiczny. Rozwijamy się na dwa sposoby: razem z naszymi klientami lub szukając nowych klientów. Jesteśmy zainteresowani współpracą z firmami mającymi podobną do naszej wizję funkcjonowania w branży. Staramy się być o krok przed wymaganiami przedsiębiorstw gastronomicznych, posiadając więcej miejsca w magazynach, niż jest to w danej chwili konieczne. Posiadamy też partnerów kontraktowych spoza obszaru FMCG i HoReCa. Pozwala nam to na sprawną dystrybucję produktów nie tylko do klienta detalicznego, ale również między własnymi magazynami.

HoReCa jest tym obszarem biznesu spożywczego, który rozwija się wyjątkowo szybko.

Rozwój branży to potencjalnie większa liczba nowych klientów QSL. Aktualnie prowadzimy negocjacje nt. wejścia na polski rynek firm, które dopiero rozpoczynają nad Wisłą swoją działalność gastronomiczną. Jest to kilka zagranicznych podmiotów, które widzą tu miejsce dla siebie właśnie w związku z dynamicznym rozwojem rynku.

Kto może pojawić się na rynku w najbliższym czasie?

Tego nie mogę jeszcze zdradzić.

Współpracujecie Państwo z AmRest, który jest jedną z niewielu dużych firm działających w bardzo rozdrobnionej branży. Czy QSL szuka nowych partnerów również wśród małych sieci gastronomicznych?

Rozmiar firmy, z którą współpracujemy, nie ma dla nas większego znaczenia, o ile nie jest to pojedyncza pizzeria. Chodzi o to, by nasz partner działał w określonym systemie i w ogóle potrzebował usług dystrybucyjnych. Pizzerie, przydrożne fast-foody to lokale często zmieniające menu i wielkość składanych zamówień. Tym samym kontaktują się one raczej bezpośrednio z hurtowniami. Natomiast jeżeli dany klient chce wejść do Polski z jedną tylko restauracją, ale w planach ma rozwój całej sieci, chętnie nawiązujemy taką współpracę.

Czy wspomniane przez Panią hurtownie są dla Quick Service Logistics konkurencją w związku z tym, iż część z nich mocno rozwija usługi serwisowe?

Podstawowa różnica między nami a hurtowniami jest taka, iż klient QSL sam negocjuje z producentem cenę produktów, które mają być do niego dostarczone. My operujemy wyłącznie na przejrzystej dla obu stron marży logistycznej, podczas gdy kupując bezpośrednio od hurtowni klient tak naprawdę nie wie, ile kosztował jego towar, a ile wynosi prowizja pośrednika. Ponadto QSL skupia się wyłącznie na dystrybucji, a nie na budowaniu oferty produktowej dla swoich odbiorców. Nie proponujemy restauracjom kurczaków od piętnastu różnych producentów. Dostarczamy jedynie konkretną partię kurczaków według wytycznych naszego klienta. Posiadamy dzięki temu znacznie większą efektywność operacyjną niż hurtownie, dla których dystrybucja jest jedną z kilku gałęzi prowadzonego biznesu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony