9 grudnia 2019
Sieć E.Leclerc, właściciel Galerii Navigator w Mielcu planuje powiększenie galerii i dodanie do niej nowych funkcji. Dzięki zmianom centrum może zyskać ok. 4 000 mkw. dodatkowej...
Sieć Kaufland ruszyła z kampanią promującą ofertę produktów ekologicznych i wegetariańskich. Obecnie w ofercie sieci klienci mogą znaleźć ponad 500 tego typu...
7 grudnia 2019
6 grudnia 2019
Serwis Uber Eats uruchomił nową funkcjonalność. Opcja „Zamówienia grupowe” dedykowana jest m.in. dla pracowników biurowych, studentów czy...
5 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Tesco realizuje strategię 4R, w ramach której eliminuje opakowania z tworzyw nie nadających się do recyklingu. Sieć walczy także ze zbyt dużymi opakowaniami.
3 grudnia 2019
Zapowiadany przez członków rządu wzrost cen prądu wpłynie na wysokość przyszłorocznej inflacji. Ceny żywności będą się stabilizować. Na wzrost cen hamująco będzie...
8 grudnia 2019
HANDEL I DYSTRYBUCJA
e-grocery, e-commerce, m-commerce
ZARZĄDZANIE SKLEPEM
wsparcie sprzedaży i materiały POS
6 października 2016, 09:42
wiadomoscihandlowe.pl
Biedronka i Lidl publikują gazetki tematyczne, które cieszą się coraz większą liczbą odsłon (fot. materiały prasowe)
Aplikacje są tańsze w wydawaniu, a także umożliwiają tworzenie baz danych na temat zachowań i preferencji klientów. Przywiązanie konsumentów do formy przekazu, jaką są gazetki papierowe, jedynie opóźnia nieunikniony postęp – zastąpienie tradycyjnych wydań wersjami mobilnymi.
Z danych Grupy Qpony wynika, że w pierwszym półroczu 2016 r. 14 sieci handlowych publikowało materiały promocyjne w wersji online. W tym okresie najlepszą dystrybucję odnotowała Biedronka. Oglądalność jednej gazetki tej sieci wynosiła 507 271 odwiedzin. Na drugim miejscu znalazł się Lidl z sumą 490 765, dalej Pepco – 300 401. E-gazetki Carrefoura, w zestawieniu i przeliczeniu na jedną, wykazały najmniejszą popularność. Miały wiele odwiedzin, ale ich wyniki rozłożyły się na dużą liczbę gazetek. Warto dodać, że Biedronka wydała w tym czasie 95 gazetek mobilnych, Lidl – 35, Pepco – 14, a Carrefour aż 122. Najwięcej odsłon miała gazetka Biedronki pt. „Praktycznie i Romantycznie” z lutego 2016 r. – ponad 507 tys.
Bycie na bieżąco z ofertą
– Biedronka i Lidl publikują gazetki tematyczne, które cieszą się coraz większą liczbą odsłon. Przykładowo, oglądalność materiałów promocyjnych Biedronki w aplikacji Blix była aż o 78 proc. wyższa w pierwszej połowie 2016 roku, niż w drugim półroczu 2015 r. Ta sieć liczy ponad 2600 sklepów. Ich bliskość geograficzna, w przypadku aplikacji na telefon, ma zasadniczy wpływ na przeglądanie ofert. Użytkownicy sprawdzają je nie tylko w domu, ale też w pracy, na zakupach, czy w transporcie miejskim. Z kolei gazetki Lidla są rozpoznawane, ponieważ sieć bardzo często zamieszcza w nich informacje o niepowtarzalnych promocjach. Konsumenci zatem chcą być na bieżąco z ofertami sklepu – zwraca uwagę Tomasz Jabłoński, prezes zarządu Grupy Qpony, do której należy Blix.
Jak wynika z prezentowanych danych, sieć Pepco znalazła się na trzecim miejscu pod względem popularności oglądanych e-gazetek. Jej grupa docelowa pokrywa się z profilem odbiorcy aplikacji Blix. Około 80 proc. osób ją pobierających to kobiety, które stanowią też dominującą część konsumentów Pepco. Prawie 2/3 użytkowników całej aplikacji jest czynna zawodowo, ma od 18 do 44 lat i zamieszkuje gospodarstwa domowe liczące powyżej 3 osób. A oferta sieci jest skierowana właśnie do rodzin. Warto też wspomnieć, że jej klienci mają najwyższy wskaźnik oglądalności elektronicznej gazetki do ostatniej strony. Najciekawsze, że materiały promocyjne Pepco nie prezentują wielu obniżek. Wynika to z polityki cenowej polegającej na utrzymywaniu stałych, niskich cen. Sukces najprawdopodobniej poparty jest dobrym dopasowaniem grup docelowych i asortymentu oferowanego w konkretnych sezonach.
Pieluchy, masło, mleko i kawa - tych produktów w promocji najczęściej szukamy w Biedronce
Sklepy stacjonarne nie są zainteresowane tzw. „Czarnym Piątkiem”, bo przygotowują
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.