REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Biedronka i Lidl publikują gazetki tematyczne, które cieszą się coraz większą liczbą odsłon

Biedronka i Lidl publikują gazetki tematyczne, które cieszą się coraz większą liczbą odsłon (fot. materiały prasowe)

Aplikacje są tańsze w wydawaniu, a także umożliwiają tworzenie baz danych na temat zachowań i preferencji klientów. Przywiązanie konsumentów do formy przekazu, jaką są gazetki papierowe, jedynie opóźnia nieunikniony postęp – zastąpienie tradycyjnych wydań wersjami mobilnymi.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Z danych Grupy Qpony wynika, że w pierwszym półroczu 2016 r. 14 sieci handlowych publikowało materiały promocyjne w wersji online. W tym okresie najlepszą dystrybucję odnotowała Biedronka. Oglądalność jednej gazetki tej sieci wynosiła 507 271 odwiedzin. Na drugim miejscu znalazł się Lidl z sumą 490 765, dalej Pepco – 300 401. E-gazetki Carrefoura, w zestawieniu i przeliczeniu na jedną, wykazały najmniejszą popularność. Miały wiele odwiedzin, ale ich wyniki rozłożyły się na dużą liczbę gazetek. Warto dodać, że Biedronka wydała w tym czasie 95 gazetek mobilnych, Lidl – 35, Pepco – 14, a Carrefour aż 122. Najwięcej odsłon miała gazetka Biedronki pt. „Praktycznie i Romantycznie” z lutego 2016 r. – ponad 507 tys.

Bycie na bieżąco z ofertą

– Biedronka i Lidl publikują gazetki tematyczne, które cieszą się coraz większą liczbą odsłon. Przykładowo, oglądalność materiałów promocyjnych Biedronki w aplikacji Blix była aż o 78 proc. wyższa w pierwszej połowie 2016 roku, niż w drugim półroczu 2015 r. Ta sieć liczy ponad 2600 sklepów. Ich bliskość geograficzna, w przypadku aplikacji na telefon, ma zasadniczy wpływ na przeglądanie ofert. Użytkownicy sprawdzają je nie tylko w domu, ale też w pracy, na zakupach, czy w transporcie miejskim. Z kolei gazetki Lidla są rozpoznawane, ponieważ sieć bardzo często zamieszcza w nich informacje o niepowtarzalnych promocjach. Konsumenci zatem chcą być na bieżąco z ofertami sklepu – zwraca uwagę Tomasz Jabłoński, prezes zarządu Grupy Qpony, do której należy Blix.

Jak wynika z prezentowanych danych, sieć Pepco znalazła się na trzecim miejscu pod względem popularności oglądanych e-gazetek. Jej grupa docelowa pokrywa się z profilem odbiorcy aplikacji Blix. Około 80 proc. osób ją pobierających to kobiety, które stanowią też dominującą część konsumentów Pepco. Prawie 2/3 użytkowników całej aplikacji jest czynna zawodowo, ma od 18 do 44 lat i zamieszkuje gospodarstwa domowe liczące powyżej 3 osób. A oferta sieci jest skierowana właśnie do rodzin. Warto też wspomnieć, że jej klienci mają najwyższy wskaźnik oglądalności elektronicznej gazetki do ostatniej strony. Najciekawsze, że materiały promocyjne Pepco nie prezentują wielu obniżek. Wynika to z polityki cenowej polegającej na utrzymywaniu stałych, niskich cen. Sukces najprawdopodobniej poparty jest dobrym dopasowaniem grup docelowych i asortymentu oferowanego w konkretnych sezonach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony