REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018
Marek Bodynek, prezes zarządu sieci sklepów Arhelan

Marek Bodynek, prezes zarządu sieci sklepów Arhelan (mat. prasowe)

Marek Bodynek, prezes zarządu sieci sklepów Arhelan, objaśnia w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl unikalny modelu zarządzania siecią i ujawnia szczegóły nowej strategii rozwoju. Firma zamierza wykorzystać własny potencjał finansowy i organizacyjny do znacznego przyspieszenia tempa ekspansji.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Sympatie (13-16.12.2018)

Arhelan jest firmą rodzinną. To interesujący przykład sukcesji biznesu w branży handlowej, nie tak dawno do zarządzania firmą włączyły się dzieci założycieli spółki. Nowi zarządzający, to nowe pomysły na biznes i jego ulepszanie. To także nowy etap w budowie i rozwoju firmy. Jaki jest pomysł rodziny Burzyńskich na sukcesję?

Muszę podkreślić, że sukcesja w dosłownym rozumieniu w spółce nigdy się nie wydarzyła, nadal właścicielami spółki Arhelan są państwo Helena i Mirosław Burzyńscy. Faktycznie, w roku 2017 do zarządu wszedł ich syn Jan Burzyński, w roli członka zarządu odpowiedzialnego za dział prawny, działalność odpowiedzialności społecznej, za kontakty z interesariuszami oraz za PR. Jednak właściciele wciąż uczestniczą w zarządzaniu spółką, choć oczywiście za kierowanie bieżącą działalnością odpowiada zarząd.

Do firmy przyłączyła się ponadto spora grupa menedżerów średniego szczebla. Tak zorganizowana struktura zarządzania – z właścicielami wyznaczającymi kierunki i zarządem w rozumieniu kodeksowym – wspólnie przygotowuje firmę do optymalizacji głównych procesów wewnętrznych, tak aby docelowo umożliwić sprawne zarządzanie firmą aspirującą do większej skali działania niż w latach poprzednich. W ten sposób przygotowujemy się do ekspansji.

Jednym z ważnych elementów wspomnianych zmian w spółce było przekazanie przez rodzinę Burzyńskich zarządzania firmą Arhelan panu, czyli profesjonalnemu menadżerowi, z ogromnym doświadczeniem, m.in. w Jeronimo Martins i sieci Małpka. Wydaje się, że to ważny etap w profesjonalizacji firmy.

Arhelan jest i zawsze był spółką zarządzaną bardzo profesjonalnie. Dotychczasowy sposób zarządzania był doskonale dostosowany do skali biznesu. Jednak państwo Burzyńscy, myśląc o przyspieszeniu rozwoju biznesu, poprosili mnie o pomoc w opracowaniu kilkuletniego planu ekspansji dla sieci Arhelan, który pomoże w przyspieszeniu wzrostu firmy i przygotuje ją do działania w większej skali. Plan został przygotowany z aktywnym udziałem właścicieli i finalnie zaakceptowany. A zespół, który pracował ze mną nad tym projektem, zajmuje się jego wdrożeniem. Wspólnie budujemy podwaliny pod szybszy rozwój. Nie zaniedbujemy przy tym dotychczasowych klientów, starając się zwiększać wskaźnik sprzedaży LFL.

Jak wyglądają w takim razie główne punkty nowej strategii?

Fundamentem nowej strategii jest wykorzystanie i wzmocnienie dotychczasowych atutów sieci, elementów jej przewagi konkurencyjnej. Nasze analizy wskazują, że nawet do 60 proc. klientów sklepów Arhelan przychodzi przede wszystkim po produkty świeże, ok. 40 proc. po pieczywo i ok. 20 proc. po nabiał. Mamy bardzo dobrą ofertę mięsa i wędlin – to nas zdecydowanie wyróżnia. Mamy świetne kompetencje w warzywach i owocach. Przygotowujemy pewne zmiany w pieczywie. Kolejna kategoria, w której nasza sieć jest mocna, to alkohole. Mamy kilka sklepów specjalistycznych i bardzo dobrze dobraną ofertę alkoholi w sklepach ogólnospożywczych. Tę kategorię traktujemy ze szczególną uwagą.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~darc 3 2 miesiące temu

    Kolejny ekspert po Biedronce i Małpce. Zazwyczaj długo nie zagrzewają miejsca tacy eksperci.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Slabo 2 2 miesiące temuocena: 100% 

    Aj ... Kolejna sieć sklepów będzie pogrążona...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Nieznany 1 2 miesiące temu

    Tylko szkoda że pracownicy mało zarabiają jak na taki sklep

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony