REKLAMAVOG - baner główny 2018
Marek Bodynek, prezes zarządu sieci sklepów Arhelan

Marek Bodynek, prezes zarządu sieci sklepów Arhelan (mat. prasowe)

Strona 3 z 3
REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Fantazje (09-12.12.2018)

Jakie tempo rozwoju zakładacie?

Obecnie mamy łącznie 69 funkcjonujących placówek, a kilka jest w ostatniej fazie przygotowań do uruchomienia. Jedna z najnowszych to market w Ostrołęce. Jest to nasz pierwszy sklep w woj. mazowieckim i 42. miejscowość, do której zawitaliśmy.

Co do tempa ekspansji, obecnie jest za wcześnie, by wyznaczać precyzyjne cele, ale z pewnością w najbliższej perspektywie chcemy otwierać od 10 do 20 nowych sklepów rocznie. Jesteśmy na samym początku tego procesu, przed kilkoma tygodniami otworzyliśmy w Olecku pierwszy sklep funkcjonujący na nowych zasadach i po kilku dniach mogę powiedzieć, że spełnia wszelkie nasze oczekiwania i założenia, jestem spokojny co do jego dalszego funkcjonowania. Ma on około 330 mkw. sali sprzedaży, zatrudnia 11 osób. Na samym początku września dołączyła do listy naszych sklepów kolejna placówka w nowej odsłonie w Ostrołęce. Wyniki pierwszych dni są bardzo obiecujące.

Jakie są te nowe zasady?

Rzecz w tym, że gdy się otwiera po kilka sklepów rocznie, można każdy z nich potraktować indywidualnie, dostrajać do miejscowego rynku. Przy większej skali tak się nie da zrobić. Trzeba stworzyć pewien standard, wypracować poszczególne rozwiązania i procedury. W tym celu przez dwa miesiące mieliśmy uruchomiony sklep testowy, w wynajętej hali, w którym testowaliśmy różne ustawienia sali sprzedaży, regały, ekspozycję towarów i tak dalej. Powstał wzorzec, który po raz pierwszy wdrożyliśmy w nowej placówce w Olecku. Standard obejmuje procedury związane z uruchamianiem nowej placówki, architekturę, wyposażenie techniczne, asortyment, procesy logistyczne.

Zwiększenie skali sprzedaży detalicznej wymaga reorganizacji logistyki. Jakie działania planujecie w tym zakresie?

Obecnie mamy własny magazyn centralny o powierzchni ok. 7 tys. mkw. To zdecydowanie za mało, jeśli chcemy konkurować z większymi sieciami, także w kwestii negocjacji cenowych z dostawcami. Zatem równolegle prowadzimy optymalizację procesów logistycznych na bazie istniejącego obiektu, a jednocześnie szukamy lokalizacji pod nowy magazyn, ponieważ obecnego nie da się rozbudować ze względów architektonicznych. Inwestycja będzie etapowa, docelowo zakładamy całkowitą powierzchnię magazynową rzędu 25-30 tys. mkw.

Czy przeprowadziliście już, w oparciu o nowe standardy, optymalizację asortymentu?

Optymalizacja asortymentu to jest proces ciągły. W pierwszym roku do półtora roku chcemy przeprowadzić znaczącą redukcję asortymentu, ograniczając go do ok. 5-6 tys. SKU. Poprzednio sieć miała w ofercie kilkanaście tysięcy pozycji, obecnie jest to średnio ok. 8,5 tys. SKU na sklep. Stopniowo i ostrożnie, jednocześnie bez zwłoki, kategoria po kategorii, analizujemy i optymalizujemy asortyment. Wspomniane 5-6 tys. SKU to optymalny asortyment dla nowego modelu sklepów o powierzchni rzędu 400 mkw. Ujednolicony model asortymentu daje oczywistą przewagę kosztową i zdecydowanie ułatwia zarządzanie operacyjne.

Skupiamy się na rozwoju asortymentu i zapewnieniu jakości dla produktów ultraświeżych – warzywa, owoce, pieczywo oraz lada mięsna, gdzie już obecnie mamy mocną ofertę dla klienta i chcemy się upewnić, żeby tak było zawsze.

Oprócz tego oczywiście pracujemy też nad kategoriami „mainstreamowymi”, takimi jak nabiał, napoje, podstawowe produkty spożywcze, chemia gospodarcza i artykuły przemysłowe.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~darc 3 2 miesiące temu

    Kolejny ekspert po Biedronce i Małpce. Zazwyczaj długo nie zagrzewają miejsca tacy eksperci.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Slabo 2 2 miesiące temuocena: 100% 

    Aj ... Kolejna sieć sklepów będzie pogrążona...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Nieznany 1 2 miesiące temu

    Tylko szkoda że pracownicy mało zarabiają jak na taki sklep

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony