REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Artur Gajewski, dyrektor marketingu firmy Purella

Artur Gajewski, dyrektor marketingu firmy Purella (fot. materiały prasowe partnera)

Rozmowa z Arturem Gajewskim, dyrektorem marketingu firmy Purella

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

Jaka jest pozycja Purelli na rynku tzw. zdrowej żywności?

Jedno można powiedzieć na pewno, szybko się rozwijamy. W ciągu trzech lat od rozpoczęcia działalności jesteśmy firmą o rocznych obrotach 13 mln zł. 2018 rok zamknęliśmy ze wzrostem o 120%. Według danych agencji Nielsen udziały Purelli w kategorii batonów specjalistycznych (linia BeRAW) wynoszą już 13­-16%, co zapewnia nam pozycję trzeciego gracza. Jestem przekonany, że możemy awansować na wicelidera, biorąc pod uwagę, że BeRAW jest na rynku dopiero od 15 miesięcy i planujemy wprowadzać kolejne produkty proteinowe.
Rynek, na którym działamy, dopiero się rodzi, jest mocno rozdrobniony. W kategorii klasycznych słodyczy kupowanych pod wpływem impulsu jest mnóstwo marek, ale w większości należą one do kilku koncernów, tu jest odwrotnie. Gdy dwa lata temu wprowadzaliśmy produkty do Rossmanna, na  rynku były raptem 3­-4 rodzaje produktów typu „raw” [żywność surowa – red.]. Teraz samych batonów jest kilkadziesiąt. Uważam, że branżę czeka konsolidacja. My zresztą również będziemy w przyszłości przejmować marki, aby powiększać portfolio i dołączać do nowych kategorii.

Na jakim etapie są budowa hali produkcyjnej i inwestycje w linie produkcyjne?

W 2018 roku złożyliśmy wniosek o dofinansowanie do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Niebawem dowiemy się, czy je dostaniemy i wtedy zapadnie decyzja dotycząca budowy hali produkcyjnej na Podlasiu. Jej otwarcie byłoby możliwe w 2020 roku. Na razie wystarcza nam podnajmowana linia, którą mocno dofinansowaliśmy, choć w nowym zakładzie znajdzie się miejsce na budowę kolejnej i rozwinięcie produkcji pod eksport i na potrzeby marek własnych.

Nawiązaliście współpracę z polskimi ośrodkami badawczymi.

W 2018 roku zainwestowaliśmy ponad 400 000 zł w dział badań i rozwoju. Nad nową linią produktów skierowanych do dzieci pracowaliśmy wspólnie z ekspertami z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Wszystko jest gotowe, rozpoczęcie produkcji zależy od tego, czy dostaniemy dotacje z PARP.
W skład linii wchodzą przekąski oraz napoje dla dzieci w wieku 6­-10 lat. Na tym rynku wciąż brakuje zdrowszych alternatyw, a to przyszłościowa kategoria. Niedawno Carrefour zorganizował półkę z produktami bio dla młodych konsumentów. Mamy ciekawy pomysł na wprowadzenie tych nowości, m.in. poprzez komunikację/edukację poprzez zabawę, zamierzamy też współpracować ze szkołami.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony