REKLAMAMASPEX - Baner Główny (01-16.10.2019)
Artur Wójcik, dyrektor Działu Sklepów w BP w Polsce

Artur Wójcik, dyrektor Działu Sklepów w BP w Polsce (materiały własne)

- Staramy się obserwować i analizować zmieniające się potrzeby klientów, bo to właśnie od nich zależy ewolucja całego rynku a oczekiwania polskiego klienta zmieniają się bardzo szybko – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Artur Wójcik, dyrektor Działu Sklepów w BP w Polsce.

REKLAMA

Jak może wyglądać stacja paliw w perspektywie kilku kolejnych lat?

Staramy się obserwować i analizować zmieniające się potrzeby klientów, bo to właśnie od nich zależy ewolucja całego rynku a oczekiwania polskiego klienta zmieniają się bardzo szybko. Ta zmiana dotyczy nie tylko stacji paliw, ale całego rynku detalicznego. Klienci są coraz bardziej zapracowani, więcej czasu spędzają w samochodach, podczas gdy woleliby być w domu, relaksując się z rodziną. Dlatego oczekują wygody, szybkości i bliskości oraz kompleksowej oferty. Chcą szerokiego spektrum artykułów i usług, z których mogą skorzystać na miejscu.

Nie tylko oferta poza paliwowa ewoluuje. Zmienia się cały rynek motoryzacyjny. W perspektywie dekady nadal dominujące będą paliwa konwencjonalne, ale niewątpliwie rosła będzie rola paliw alternatywnych. Dużo mówimy o samochodach elektrycznych, ale ciągle trzeba odpowiadać na  pytania o sposób pozyskiwania energii do ich zasilania. Wciąż niewiele się w Polsce mówi o napędzie wodorowym, a może się jeszcze okazać, że to właśnie ogniwa wodorowe będą głównym alternatywnym źródłem napędu pojazdów w kolejnych dziesięcioleciach

Dla sektora paliwowego najważniejsza jest elastyczność i umiejętność przystosowania się do nowych warunków. Poważne wyzwania, przed jakimi stoi świat w zakresie ochrony środowiska, sprawiają, że powinniśmy brać pod uwagę wszystkie opcje. Priorytetem jest dostęp do bezpiecznej, taniej i zrównoważonej energii.

Koncerny paliwowe już kilkukrotnie podchodziły do współpracy z sieciami handlowymi. W wielu przypadkach kończyło się to niepowodzeniem? BP kilka tygodni temu uruchomiło wspólny projekt z siecią Piotr i Paweł, jest szansa na sukces?

Mniej więcej 6 lat temu podjęliśmy z Carrefourem niespotykany wtedy mariaż sieci detalicznej ze stacją benzynową, lecz rynek nie był jeszcze gotowy na taki projekt. Dzisiaj sytuacja wygląda już zgoła inaczej i praktycznie każdy operator paliwowy na rynku mniej lub bardziej skutecznie rozwija jakiś rodzaj konceptu spożywczego lub gastronomicznego. BP – na tym konkurencyjnym rynku radzi sobie całkiem dobrze. Dotyczy to również innych firm z branży petrolowej, gdyż klienci dopiero zaczynają kojarzyć nasze obiekty z możliwością zrobienia wygodnych zakupów uzupełniających lub skorzystaniem z jakiejś usługi. Stacja benzynowa – gdzie można zatankować, doładować kartę, zjeść bagietkę czy wypić kawę – staje się także miejscem, gdzie można zrobić zakupy produktów na potem, tzw. FFL (food for later).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 7
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony