REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W kolejnej, czerwcowej edycji ogólnopolskiego porównania cen produktów na co dzień kupowanych przez polskich konsumentów na czoło stawki wysunęły się sieci Biedronka i Auchan. Do badania wytypowano 10 najpopularniejszych sieci branży FMCG z kanału tradycyjnego – Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Selgros Cash & Carry, Tesco – oraz sieć Frisco.pl, reprezentującą kanał e-commerce – raport „Koszyk cenowy ASM SFA”.

REKLAMA

Dane do bieżącego raportu zostały zebrane w dniach 17-25.06.2019 r. Comiesięczna analiza wyników pokaże wahania średnich cen kategorii produktowych w skali całego kraju i stanowić będzie bazę do cyklicznej publikacji „Indeksu koszyka produktów spożywczych”. Obecnie publikowany raport zawiera dodatkowo pierwsze podsumowanie kwartalne.

W czwartej edycji badania najtańszymi sieciami detalicznymi okazały się być ex aequo Auchan (z średnią kwotą w wysokości 220,92 zł vs. 216,10 zł w maju) oraz Biedronka (220,92 zł vs. 227,35 zł). Trzecie miejsce zajął Carrefour, który znacznie obniżył średnią wartość koszyka zakupowego (224,30 zł i vs. 236,47) i przesunął się z końca stawki do czołówki. Najtańsza w poprzednim zestawieniu sieć E.Leclerc (236,58 zł vs. 216,04 zł w maju) tym razem zajęła 8. miejsce, wyprzedzając tylko hurtownie C&C oraz sklep internetowy.

Podobnie jak miesiąc wcześniej, najdroższy okazał się e-sklep Frisco.pl (248,78 zł vs. 257,20 zł w maju), a tuż przed nim znalazły się Makro (239,43 zł vs. 239,40 zł) oraz Selgros (239,37 zł vs. 237,78 zł).

Różnica pomiędzy najdroższym a najtańszym koszykiem zakupowym w czerwcu wyniosła 11 proc., czyli najmniej od początku badania (w maju było to 16 proc.). Z kolei średnia wszystkich koszyków zakupowych wyniosła w czerwcu 231,85 zł, czyli dokładnie tyle samo co, przed miesiącem, a zatem była wyższa o 3 proc. w stosunku do kwietnia.

Po raz kolejny Frisco.pl, sieć o najwyższej wartości koszyka zakupowego, okazała się także najdroższa w aż sześciu kategoriach produktowych – chemia domowa i kosmetyki, mrożonki, nabiał, napoje, produkty tłuszczowe oraz sypkie – i tylko w jednej kategorii była najtańsza – słodycze.

Co ciekawe, najtańszy w rankingu Auchan odnotował najniższą wartość koszyka tylko w jednej kategorii – produkty tłuszczowe. Z kolei Carrefour może pochwalić się najtańszą ofertą w aż trzech kategoriach – chemia domowa i kosmetyki, dodatki oraz mięso, wędliny i ryby.

Sklepy należące do sieci Marko oraz Selgros mają po dwie najtańsze kategorie – odpowiednio nabiał i napoje oraz mrożonki i sypkie – oraz po jednej najdroższej – odpowiednio mięso, wędliny i ryby oraz używki i alkohole.

Warto też odnotować prawidłowość występującą wśród graczy ze środka stawki – Intermarché, Kaufland, Lidl oraz Tesco nie odnotowały ani najwyższych, ani najniższych średnich cen w poszczególnych kategoriach produktowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Tomek145 3 17 dni temu

    Auchan nie podnosi pensji pracowników a dochody im rosną po upadkach wielu sklepów i sieci handlowych. Tygodniowe przygotowania tanich produktów nienadających sie do spożycia celem osiągnięcia statystyki że u nich najtaniej!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~czytelnik 2 25 dni temu

    @TakiJeden: Popieram, teraz powinien się ukazać ranking sieci z polskich.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~TakiJeden 1 26 dni temuocena: 100% 

    Mimo, że koszyki cenowe należy traktować z przymrużeniem oka, to wypadałoby umieścić w zestawieniu również polskie sieci, np. Polomarket lub Dino.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony