REKLAMAEXPRESS - Baner główny
Auchan będzie otwierać w Polsce sklepy convenience

Auchan będzie otwierać w Polsce sklepy convenience (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Elementem nowej strategii rozwoju Auchan w Polsce będzie otwieranie sklepów w formacie convenience - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Francuska sieć oficjalnie nie komentuje tych doniesień, ale udało nam się potwierdzić w trzech niezależnych od siebie źródłach, że Auchan faktycznie pracuje już nad konceptem, który ma być konkurencją dla sklepów takich jak Carrefour Express, Żabka, czy 1minute.

REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)

Auchan aktualnie posiada w Polsce 110 sklepów, w tym 77 hipermarketów działających właśnie pod szyldem Auchan oraz 33 supermarkety Simply Market. Francuska firma prowadzi także sklep internetowy Auchan Direct. Częścią grupy Auchan jest również spółka Immochan, zajmująca się komercjalizacją i zarządzaniem centrami handlowymi. Z naszych informacji wynika, że już wkrótce to bogate portfolio zostanie uzupełnione o sieć sklepów convenience.

Paryż w Warszawie

O tym, że Auchan może wejść w Polsce w format convenience, spekulowano już od kilku lat. W ubiegłym roku menedżerowie sieci po raz pierwszy potwierdzili, że taka opcja faktycznie brana jest pod uwagę. Dziś wiemy, że pojawienie się Auchan w Polsce w nowym formacie to już tylko kwestia czasu. Nasze źródła potwierdzają, że kluczowa decyzja o rozwijaniu nowego formatu już zapadła.

Sklepy convenience nie są dla Grupy Auchan niczym nowym. W rodzimej Francji w tym formacie Auchan zarządza placówkami pod szyldem A2Pas - to skrzyżowanie supermarketu proximity właśnie ze sklepami convenience. W listopadzie 2016 r. w Paryżu grupa rozpoczęła testy nowego szyldu: MyAuchan. Podobne kroki podjęte zostały w naszym regionie Europy. W Rosji Auchan zaczęło kilka miesięcy temu otwierać sklepy pod szyldem My Auchan. Testowe placówki convenience francuskiego operatora ruszą wkrótce również w Rumunii, na razie przy stacjach paliw.

Jak będą wyglądały sklepy convenience Auchan w Polsce? Jeśli tak samo, jak pierwsza placówka My Auchan uruchomiona we Francji, to znaczy, że będą one skrzyżowaniem sklepów convenience z proximity supermarketem. W ofercie paryskiego My Auchan, na powierzchni blisko 300 mkw., znaleźć można ok. 5,5 tys. SKU, a także kącik gastronomiczny wraz ze strefą, w której klient może usiąść, aby na spokojnie spożyć danie bądź napić się kawy.

Ekspansję sieci w nowy format traktować należy nie tylko jako element rozszerzenia multichannelowej strategii Auchan o kolejny segment rynku. Sklepy My Auchan równocześnie wpisują się w pomysł ujednolicenia szyldów w ramach całej grupy i skupienia ich wokół parasolowej marki Auchan. Podobną taktykę obrała kilka lat temu inna wywodząca się z Francji sieć, a mianowicie Carrefour. Dziś w obrębie tej grupy działają już hipermarkety Carrefour, supermarkety Carrefour Market, sklepy convenience Carrefour Express, a od niedawna rozwijane są zupełnie nowe koncepty - Carrefour Easy i Carrefour Bio (nie ma ich jeszcze w Polsce).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 30

  • 29
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"