REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny
Na zdj. urządzenie do przechowywania schłodzonej żywności w sklepie Auchan

Na zdj. urządzenie do przechowywania schłodzonej żywności w sklepie Auchan (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Klienci Auchan Direct mogą własnoręcznie odbierać zamówione przez internet zakupy już w 37 miejscach. Odbiór zamówień w modelu click&collect możliwy jest w dwóch hipermarketach Auchan, pięciu Auchan Supermarketach, dwóch sklepach Moje Auchan, parku logistycznym Logicor, a także 27 coolomatach.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Rozwój usługi to element omnikanałowej strategii wdrażanej przez Auchan w Polsce i innych krajach regionu, w których obecna jest francuska sieć handlowa. Jeszcze rok temu zamówienia za pośrednictwem Auchan Direct dowożone były tylko do domu klienta (lub pod inny wskazany przez niego adres). Nie od dziś jednak wiadomo, że dla firm taki model dostarczania zakupów jest najmniej opłacalny, ze względu na wysoki koszt dotarcia z towarem do pojedynczego klienta.

Z tego powodu Auchan zdecydowało się umożliwić polskim klientom samodzielny odbiór zakupów internetowych. W tym celu nawiązało współpracę z firmą Coolomat i korzysta z jej urządzeń rozmieszczonych w Warszawie. Zdecydowana większość z nich to maszyny udostępniane jednocześnie wielu podmiotom (oprócz Auchan, korzysta z nich m.in. Frisco, Carrefour, Piotr i Paweł, czy firmy kategingowe), jednak pojedyncze urządzenia wynajęte zostały przez Auchan na wyłączność i - co za tym idzie - umieszczono je przy sklepach sieci, a nie na stacjach paliw czy osiedlach mieszkaniowych.

Oprócz tego Auchan wstawiło do wnętrza niektórych swoich sklepów - głównie Simply Marketów, które przeszły rebranding na Auchan Supermarket lub Moje Auchan - innych maszyn chłodniczych pozwalających na przechowywanie skompletowanych zakupów spożywczych w jednym miejscu, w odpowiednich warunkach. O ile odbiór z coolomatów dokonywany jest samodzielnie przez klienta, o tyle specjalne lodówki lokowane wewnątrz sklepów wymagają pomocy pracownika placówki.

Z jednej strony oznacza to dodatkowy nakład pracy dla osób zatrudnionych w sklepie, z drugiej jednak daje także Auchan możliwość przetestowania zupełnie innego modelu e-grocery. Przykładowo, sieć może kompletować zamówienia internetowe nie w magazynie, z którego następnie rozwożone są zapakowane zakupy, lecz bezpośrednio w sklepie. Dokładnie w taki sposób zamówienia kompletowane są choćby w hipermarketach Tesco.

Usługa Auchan Direct - a, co za tym idzie, również zamówienia w modelu click&collect - jest dziś dostępna jedynie w Warszawie i okolicach (Góra Kalwaria, Grójec, Halinów, czy Sulejówek). Można jednak założyć, że w niedalekiej przyszłości zostanie udostępniona w kolejnych polskich miastach lub aglomeracjach, w których silna jest marka Auchan, np. na Śląsku. Rozwój usługi Auchan Direct mógłby iść w parze z ekspansją coolomatów poza Warszawę. Przypomnijmy, że przedstawiciele firmy Coolomat w niedawnej rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl deklarowali zainteresowanie kolejnymi aglomeracjami.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony