REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)

Greenpeace opublikował wyniki testów laboratoryjnych znajdujących się w obrocie detalicznym produktów spożywczych, które mają w składzie olej palmowy. Wynika z nich, że niektóre wyroby takich marek, jak m.in. Milka, Rama czy Alsan charakteryzuje wysoka koncentracja różnego rodzaju rakotwórczych i szkodliwych dla zdrowia składników pochodzących z zanieczyszczonego oleju palmowego. Mimo budzących kontrowersje działań organizacji Greenpeace, która od lat lobbuje na rzecz usunięcia ze składu produktów spożywczych oleju palmowego, dwie firmy handlowe – SPAR i Rewe (m.in. supermarkety Billa) – postanowiły dmuchać na zimne i zdecydowały się na usunięcie z półek problematycznych produktów.

REKLAMAPREMIUM ROSA - Belka w artykułach - 19.02. - 04.03

(Fot. Planet Retail)

Austriacki Greenpeace konsekwentnie stara się przebić do opinii publicznej z informacją, że w obrocie znajdują się tysiące produktów spożywczych zawierające niekorzystnie wpływający na zdrowie olej palmowy. Ostatnio organizacja ujawniła wyniki badań laboratoryjnych 11 produktów przeprowadzonych pod kątem zawartości szkodliwych estrów glicydylowych i estrów 3-MCPD. Zaniepokoiły one austriacką minister zdrowia, Pamelę Rendi-Wagner, która zapowiedziała w mediach powołanie zespołu ekspertów do zbadania sprawy. Zapewniła jednocześnie, że zostanie przeprowadzona oficjalna kontrola trzech najczęściej pojawiających się w raportach Greenpeace produktów – chodzi o czekoladę z nadzieniem truskawkowym Milka, margarynę Rama w kostce oraz margarynę bio Alsan.

Nie czekając na rezultat tych działań, dwaj najwięksi detaliści w Austrii – Rewe (2564 sklepy) i SPAR (1579 sklepów) – usunęły z półek wymienione przez minister zdrowia produkty. Greenpeace chwali ten krok, zachęcając pozostałych operatorów do pójścia tą samą drogą. 

W zupełnie innym tonie wypowiada się Katharina Koßdorff, prezes austriackiego Związku Przemysłu Spożywczego (FdL). Jej zdaniem reakcja sieci SPAR i Rewe jest przesadzona, a Greenpeace od dłuższego czasu prowadzi „kampanię paniki” wobec oleju palmowego, zasypując konsumentów półprawdami. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 20

  • 12
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA - Half Page (13-28.02.2020)
do góry strony