REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (październik 2019)
Choć Twizy ma cztery koła, dach i mieszczą się w nim dwie osoby, określenie „samochód” jest tu chyba nieco naciągane. Lepiej pasuje „czterokołowiec”
REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Gdyby oceniać Twizy wyłącznie po wyglądzie, można by sądzić, że to pojazd stworzony z myślą o podboju księżyca albo do pracy na polach golfowych. Jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów okazuje się, że elektryczny czterokołowiec spod znaku Renault bez zarzutu sprawdza się na asfalcie, a do korków w ruchu miejskim jest wręcz stworzony. Fakt, ciasno tu i twardo, niemal jak w gokarcie. O ile w elektrycznym Renault Kangoo Z.E. czułem się jak w normalnym samochodzie (tyle że było znacznie ciszej), w Twizy już takiego wrażenia nie miałem. Brak miejsca i sztywne zawieszenie sprawiały, że komfort jazdy był znacznie niższy.

A jakie są zalety francuskiego czterokołowca? Dzięki ultrakompaktowej budowie (2,34 m długości i 1,24 m szerokości) oraz bardzo nisko umieszczonemu środkowi ciężkości, Twizy potrafi bez trudu przemykać po mieście i parkować niemal wszędzie. Pojazd przyspiesza od 0 do 45 km/godz. w zaledwie 6 sekund (czyli tyle, ile skuter o pojemności 125 cm³ na dystansie 50 metrów). Krótki promień skrętu (3,4 m), panoramiczne pole widzenia, cienkie słupki przedniej szyby i wspomaganie parkowania sprawiają, że manewrowanie autem jest dziecinnie proste. Twizy zadziwiająco dobrze się rozpędza, a po zdjęciu nogi z gazu szybko hamuje, co jest efektem pracy systemu odzyskującego energię. Pozwala to kierowcy do minimum ograniczyć używanie hamulca.

Twizy występuje z silnikami: o mocy 5 KM, maksymalnym momencie obrotowym 33 Nm (dostępnym od chwili ruszenia z miejsca) i prędkości maksymalnej ograniczonej do 45 km/h, a także z silnikiem 17 KM, momencie 57 Nm i prędkości maksymalnej 80 km/h.

Dzięki akumulatorowi litowo­‑jonowemu 6,1 kWh i systemowi odzyskiwania energii przy zwalnianiu, zasięg Twizy wynosi 100 kilometrów w znormalizowanym cyklu miejskim. W rzeczywistych warunkach eksploatacji, stosując zasady ekojazdy, pojazd będzie mógł przejechać około 80 kilometrów.

Auto posiada wbudowany kabel do ładowania o długości 3 metrów, który jest kompatybilny z gniazdami domowymi 220 V i umożliwia pełne naładowanie akumulatora w ciągu 3,5 godziny. Pojazd posiada dwa pełnowymiarowe fotele, dwa schowki w desce rozdzielczej: 3,5­‑litrowy oraz 5­‑litrowy, zamykany na klucz, z gniazdem 12 V. Za oparciem fotela pasażera znajduje się bagażnik o pojemności 31 litrów.

Auto oferowane jest w trzech rodzajach wykończenia: Urban (maksymalny poziom bezpieczeństwa i komfortu już w podstawowej wersji), Color (wyszukane wzornictwo i bogatsza kolorystyka) oraz Technic (czarno­‑białe nadwozie, aluminiowe obręcze kół i metalizowany lakier w standardzie).


Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 8 (127) Sierpień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~handlowiec_polska_wschodnia 1 ponad rok temu

    Jak skuter z dachem.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony