REKLAMAMASPEX - Baner Główny (01-16.10.2019)
Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell

Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell (materiały własne)

- Stacje będzie także kształtował ważny tzw. mega trend, czyli „busy lifestyle”, konsumenci są coraz bardziej zabiegani i mają coraz mniej czasu. Czas staje się wartością samą w sobie i kosztuje, więc nie chcą go tracić na zbędne czynności. Klienci chcą, aby transakcje i pobyt na stacji przebiegał szybko i wygodnie. Dlatego cała otoczka stacji przyszłości musi pozwalać klientom na sprawną realizację potrzeb – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell.

REKLAMA

Jak będzie wyglądać stacja paliw w przyszłości?

Temat warto podzielić na dwa obszary. Pierwszy warto ująć z punktu widzenia klienta, zaś drugi z punktu widzenia stacji jako takiej i spraw operacyjnych.

Wróćmy do tematu paliwa. Stacje z założenia mają dostarczyć klientom paliwa i będą to nadal robić niezależnie od tego, czy będzie to benzyna, gaz, olej napędowy, wodór, czy energia elektryczna. Ważne jest to, aby klient odwiedzając stację Shell znalazł na niej wszystko czego potrzebuje do odbycia zaplanowanej podróży. Nie ważne, czy jest to krótka trasa z domu do pracy, czy jest to długa wycieczka nad morze lub w góry.

Stacje będzie także kształtował ważny tzw. mega trend, czyli „busy lifestyle”, konsumenci są coraz bardziej zabiegani i mają coraz mniej czasu. Czas staje się wartością samą w sobie i kosztuje, więc nie chcą go tracić na zbędne czynności. Klienci chcą, aby transakcje i pobyt na stacji przebiegał szybko i wygodnie. Dlatego cała otoczka stacji przyszłości musi pozwalać klientom na sprawną realizację potrzeb. W tym kontekście ważny jest także inny trend – nowe technologie, innowacje i płatności bezgotówkowe. Wprowadzanie tego typu rozwiązań skraca czas obsługi i zwiększa komfort zakupów, a to przekłada się na wzrost satysfakcji klientów.

Jakie nowe rozwiązania Shell planuje wdrożyć na swoich stacjach w Polsce?  Niedawno pojawił się polski start-up, który uruchomił swój autonomiczny sklep, może w tymi kierunku pójdzie firma?

 

Automatyzacja sprzedaży to kierunek, w którym będą podążać nie tylko tradycyjne sklepy, ale także stacje paliw. Będziemy iść w tym kierunku powoli, wprowadzając na stacje kolejne rozwiązania. Pierwszym etapem jest wdrożenie wszelkiego rodzaju płatności mobilnych i bezgotówkowych. Widzimy, że polski rynek pod tym kątem się rozwija i klienci coraz chętniej korzystają z tego typu udogodnień. Na rynku czeskim uruchomiliśmy płatności przez Masterpass (red. portfel elektroniczny). W Wielkiej Brytanii mamy rozwiązania typu Fill UP & Go, czyli mobilną płatność przez aplikację.

Drugi etap, który już wdrażamy w Shell, to o wiele bardziej zaawansowane technologicznie projekty. Jako producent paliw i olejów, a także operator potężnej sieci stacji paliw nawiązujemy m.in. współpracę z producentami samochodów i wyposażenia tzw. Oryginal Equipment Manufacturer. Na rynku brytyjskim mamy np. umowę z koncernem Jaguar Land Rover i w ramach wspólnego projektu uruchomiliśmy usługę płatności z ekranu auta. Klient stacji nie musi wysiadać z samochodu, aby zapłacić rachunek. To bardzo proste i wygodne rozwiązanie. W dodatku jest to większy trend, według szacunków, już od 2025 r. 100 proc. nowych samochodów będzie na stałe podłączone do internetu (tzw. connected cars). Do 2040 roku aż 50 proc. produkowanych aut może być samochodami autonomicznymi, które będą wyposażone w podobne funkcje jak smartfon, np. w obszarze płatności.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Daria Inteli 1 wczoraj 10:22

    Klienci oczekują szybkich odpowiedzi, niezależnie od pory dnia. Chatboty są odpowiedzią na to — mogą pracować w nocy i nie wymagają przerw ani wakacji. Dodatkowo integracja z live chatem usprawnia obsługę klienta. A gdy wszystkie kanały komunikacji (maile, infolinia, chat) są w jednym miejscu...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony