REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)

(fot. materiały prasowe HL Display)

Koszty pracy są jednym z największych wydatków, które każda firma musi ponieść. W handlu detalicznym wynoszą one średnio około 10%-20% całkowitego przychodu – to w większości przypadków nawet więcej niż koszt zapasów w magazynie. Dużo czasu pracy poświęca się na merchandising oraz utrzymanie porządku na półkach, w supermarketach jest to ok. 40-45% godzin pracy w sklepie. Jest to czas, który można wykorzystać w inny bardziej efektywny sposób, na przykład pomagając lub doradzając klientom.

Nie tylko w Polsce, ale i w handlu detalicznym na całym świecie mamy do czynienia z podobnymi wyzwaniami:

  • Obniżenie kosztów pracy i zwiększenie sprzedaży.
  • Rosnące płace minimalne i jednocześnie spadek wydajności pracy w niektórych krajach.
  • Nieduże obroty oraz niskie marże.
  • Wzrost sprzedaży on-line.

Skuteczny merchandising półek sklepowych jest niezbędny do rozwiązania tych problemów. Dobry merchandising wpływa na podniesienie wartości danej firmy, a także na poprawę jej wizerunku. Ma również na celu zatrzymanie na dłużej konsumentów w sklepie, zainteresowanie ich większą ilością produktów, a co za tym idzie przedłużenie czasu spędzanego przez klientów w sklepie oraz wydłużenie ich ścieżki zakupowej. W związku z tym na półkach sklepowych nigdy nie powinno zabraknąć towaru, a przy małej ilości produktu, powinien być on przesuwany do przodu, tak, aby stworzyć wrażenie, że jest go pod dostatkiem.

Z merchandisingiem wiążą się wszystkie działania, które przyciągają uwagę klientów i ułatwiają im zakupy – począwszy od odpowiednich oznaczeń cenowych i informacyjnych, sposobu prezentacji produktów, systemów wpierających sprzedaż oraz poprawiających widoczność czy ekspozytorów promujących daną markę lub produkt. Udowodniono, że dobra widoczność produktu przekłada się na sprzedaż (76% decyzji o zakupie jest podejmowana w sklepie - wśród nich 90% jest sprzedażą impulsową - podejmowaną na podstawie bodźców wzrokowych).

Gdy kupujący wchodzą do sklepu detalicznego, celem jest oczywiście skłonienie ich do dokonania zakupu. Merchandising to narzędzie, które wywiera wpływ na zachowanie klienta za pomocą odpowiedniej prezentacji sklepu i oferowanych produktów. Silne praktyki merchandisingowe mogą być przyczyną różnicy między sklepem wysoce dochodowym, a sklepem zmagającym się z problemami.

Korzyści płynące ze skutecznej strategii merchandisingowej obejmują:

  • Wzrost sprzedaży.
  • Kontrolę kosztów.
  • Efektywne wykorzystanie powierzchni handlowej.
  • Zadowolenie i lojalność klientów.
  • Zwiększoną wydajność pracowników.

HL Display oferuje rozwiązania, które upraszczają codzienną pracę przy towarowaniu produktów, skracają czas poświęcony na ustawianie produktów frontem na przodzie półki, ułatwiają uzupełnianie braków i dokonywanie zmian w planogramie. Jednym z tych rozwiązań merchandisingowych jest Multivo™.

Poleć innym

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jendrula 2 8 dni temu

    Proszę o naniesienie informacji, że jest to artykuł sponsorowany

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Pozhoga 1 9 dni temuocena: 100% 

    A gdzie ostrzeżenie ,,artykuł sponsorowany" ?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony