17 lutego 2019
Świeża żywność stała się głównym motorem wzrostu sprzedaży w sieciach detalicznych. Najważniejszą kategorią w tym dziale stają się owoce i warzywa. Jednak...
15 lutego 2019
Sprzedaż europejskich partnerów firmy Coca-Cola (CCEP) wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o 4% , czyli o 11,5 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł o 7% - podaje...
14 lutego 2019
Zgodnie z przyjętą strategią, Metro Group rozwija sprzedaż serwisową i koncentruje się na grupie docelowej podmiotów z sektora HoReCa oraz niezależnych detalistach. W obu...
13 lutego 2019
7 lutego 2019
1 lutego 2019
Schematyczne odpisywanie na e-maile, kolejne zimne telefony, monotonne wciskanie do lejka, targowanie się, stosowanie trików sprzedażowych i finalnie jeden domknięty...
21 stycznia 2019
14 stycznia 2019
8 stycznia 2019
7 stycznia 2019
Płatności zbliżeniowe wykorzystywane są już w 85 proc. transakcji w Polsce. Kwoty 50 zł nie wymagają potwierdzenia numerem PIN. Jeszcze w tym roku nastąpi zwiększenie limitu...
11 lutego 2019
8 lutego 2019
12 lutego 2019
Uprawomocnił się wyrok Sądu Rejonowego w Radzyniu Podlaskim w sprawie supermarketu Topaz. Sąd uznał, że market może działać w każdą, także i niehandlową niedzielę, ze...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
drogerie i apteki
Raporty i analizy
23 lutego 2018, 09:37
wiadomoscihandlowe.pl
Na zdj. drogeria Rossmann (fot. materiały prasowe)
67 proc. produktów dostępnych w ofercie zarówno polskiego, jak i niemieckiego sklepu internetowego sieci Rossmann, kosztuje więcej w naszym kraju - wynika z analizy Instytutu Badawczego ABR Sesta. Sytuacja taka dotyczy 245 produktów, podczas gdy tańszych w Polsce niż w Niemczech jest 121 produktów (33 proc.).
Największa różnica w cenie pojedynczego artykułu wyniosła na naszą niekorzyść 140 proc. Z kolei u nas był produkt tańszy nawet o 268 proc. Rossmann Polska tłumaczy, że działa zupełnie niezależnie od niemieckiego odpowiednika. Ma odrębny zarząd i kupuje towary od innych dostawców. Tamtejszy rynek także nie stanowi dla sieci punktu odniesienia. I stąd ceny mogą się różnić.
Należy podkreślić, że artykuły w polskim sklepie internetowym Rossmann w większości są inne, niż w Niemczech. Nawet te, które tak samo się nazywają, zwykle różnią się miejscem produkcji, składem lub gramaturą. Według analizy Instytutu Badawczego ABR SESTA, z ok. 28 tys. towarów obu drogerii na dzień badania, tylko 366 miało zgodne kody EAN.
Jak dokładnie przebiegało badanie?Podzielono ceny wszystkich badanych produktów na 4 równe części. W obu drogeriach łącznie było ich niespełna 28 tys. Ponad 14 tys. (dokładnie 14 143) stanowiły towary dostępne w polskiej sieci i niecałe 14 tys. (13 792) – w niemieckiej. W najtańszym zbiorze – do 7,79 zł tutejszy asortyment stanowił 26 proc., a sprzedawany za granicą – 24 proc. W drugim przedziale – do 14,35 zł wynik był dokładnie taki sam, jak w pierwszym. W trzeciej grupie – do 28,91 zł było 25proc.towarów rodzimej sieci i 24proc.– niemieckiej. Z kolei do ostatniego, najdroższego kwartylu trafiło 23proc.produktów Rossman Polska i 27proc. – niemieckiego odpowiednika. Najwyższa cena wynosiła 2745,56 zł. To oznacza, że w sumie jest u nas więcej artykułów w niższych cenach.
– Trzeba wyjaśnić, że najtańsze produkty, jakie są sprzedawane w polskim Rossmannie, z reguły nie występują w niemieckiej drogerii. Jeśli natomiast chodzi o identyczne artykuły, to zazwyczaj są one u nas droższe. Moim zdaniem, wynika to z wielu czynników, m.in. z polityki międzynarodowych producentów. Rodzimi konsumenci mogą oszczędzać, kupując kosmetyki wyprodukowane w Polsce – mówi Sebastian Starzyński, prezes zarządu Instytutu Badawczego ABR SESTA.
Większość różnic w cenach wystąpiło pomiędzy produktami, które były poza promocją. Wśród takich samych towarów w Polsce tylko 59 było objętych rabatami, a w Niemczech – 87. Gdyby analiza została przeprowadzona w innym okresie, np. w sezonie obniżek na świąteczne prezenty, wyniki mogłyby przedstawiać się zupełnie inaczej. Jednak sam upust nie czyni produktu mniej kosztownym na naszym rynku. W badaniu 36 promowanych w Polsce artykułów było tańszych, a 23 towary z obniżonymi u nas cenami okazały się droższe.
Według ekspertów firmy KPMG polscy konsumenci oceniają najwyżej swoje doświadczenia z
Kosmetyki, środki higieny, zdrowa żywność, a nawet odzież czy wino – to jedne z licznych
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
państwa kolonialne się eksploatuje, niższa jakość, wyższe ceny, tańszy biały pracownik...Niemcy przerzucili się z Afryki na Europę Środkowowschodnią
Ja wypowiem się z pozycji pracownika handlu tradycyjnego naszego rodzimego , konkurencji Rossmanna . Uważam ,że to brak dojrzałości konsumenckiej powoduje to , że ta sieć tak się rozwija .Rossmann funkcjonuje w głowach klientów jak pewex w dawnych latach.Pytanie gdzie tkwią ludzie klienci Rossmanna ze swoją psychiką i mentalnością.Prawdopodobnie jeszcze w dawnej epoce. Synonim naszej Drogerii to Rossmann nic lepiej nie zafunkcjonowało w głowach naszych klientów.Tak jak but sportowy to adidas a pielucha dla dziecka to Pampers.(którego potem palimy w piecu i sami się trujemy) Może zewnętrznie dobiliśmy do zachodu ale wewnętrznie nadal jesteśmy okradani a finansowo również. Zapytam się tak na koniec jak lokalnego patriotyzmu ma uczyć nauczyciel , który robi zakupy w obcej sieci.Zacznijmy od podstaw.
Polski Rossmann pod wzgledem asortymentu np serii Alterra nie umywa sie nawet do swojego niemieckiego odpowiednika. W niemieckim rossmannie jest wiecej produktow Alterry, jest wiecej towarow majacych dobry, krotki eko-sklad. Wypowiadam sie z pozycji konsumenta i uwazam ze polski Rossmann to ubogi krewny niemieckiego. Czyzby dla polskich konsumentow byly specjalne ceny i oferta dostosowana do ubogiego rynku z Europy Srodkowej? Panie Rossmann, daj nam konsumentom taki wybor towarow jak w waszym pierwszym "drogeriemarkt" za nasza Zachodnia granica!!!!
zdjęć: 13
zdjęć: 35
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.