REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

Ponad 41 proc. ankietowanych Polek zadeklarowało, że „zdecydowanie chętnie” sięga po nowości. To o 10 proc. więcej niż w przypadku mężczyzn, którzy są nieco ostrożniejsi w sięganiu po nowe produkty spożywcze – wynika z analizy ETi European Food Industries przeprowadzonej wspólnie z agencją badawczą SWResearch.

REKLAMAROS-SWEET - Pestki dyni - Belka w artykule (26.08.-01.09.2019)

(Fot.Pixabay)

W branży słodyczy nowości odgrywają niesłychanie ważną rolę. Producenci koncentrują się na wprowadzaniu nowych smaków, formatów czy marek. Około 83% Polaków mówi „tak” nowościom na półkach sklepowych. Niemal połowa z nich (47%) deklaruje, że raczej chętnie sięga po nowe produkty, a ponad jedna trzecia (36%) robi to „zdecydowanie chętnie”. W tej drugiej grupie liczniejsze są kobiety (41%), które odważniej podchodzą do próbowania nowości spożywczych niż mężczyźni (31%).

Badanie zostało przeprowadzone na potrzeby kampanii „Dare. Odważ się na nowe”.

Co skłania Polaków do sięgnięcia po nowe słodycze? Najskuteczniejszą reklamą słodyczy jest rekomendacja znajomych. Ponad 40 proc. badanych decyduje się sięgnąć po słodką przekąskę, której wcześniej nie znało dzięki poleceniu bliskich. Ważne są też promocje. Oferty specjalne to druga najbardziej wpływowa forma działań (wskazuje ją niemal 40 proc. badanych), która skłania ich do kupienia nowego produktu. Popularnym czynnikiem, który jest w stanie zachęcić Polaków do spróbowania nowej słodkości jest także atrakcyjne opakowanie, a dopiero na czwartym miejscu plasuje się reklama w TV. Co ciekawe, gazetki promocyjne dużo lepiej sprawdzają się wśród kobiet niż wśród mężczyzn (26 proc. vs. 18 proc.).

Najmniej skuteczne są działania promocyjne w radiu, a zaledwie co dziesiąty Polak zaufałby reklamie w mediach społecznościowych.

„Dare. Odważ się na nowe” to kampania promocyjna nowych wafli w czekoladzie deserowej Dare marki ETi. W pierwszej fazie działań firma zaplanowała samplingi produktów w sześciu miastach w Polsce. W ramach akcji mieszkańcy Poznania, Wrocławia, Krakowa, Sopotu, Zakopanego i Warszawy zostali zaproszeni do udziału w grze „Dare. Odważ się na nowe” i do spróbowania nowych wafli. Więcej informacji o akcjach samplingowych można znaleźć w biurze prasowym marki.

Ankieta została przeprowadzona przez SWResearch na reprezentatywnej grupie 1007 dorosłych Polaków. Badanie zostało zrealizowane w dniach 8-13.05.2019 metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

ETi European Food Industries to lider rynku tureckiego w kategorii wypieków z 40 proc. udziałem w Turcji oraz
drugi największy gracz w kategorii czekolady w Turcji. Firma, obecna w Polsce od marca 2018 roku, ma w portfolio czekolady, herbatniki, ciasta i ciasteczka oraz przekąski schłodzone. W 2017 roku ETi zanotował ponad 1,3 mld dol. przychodów ze sprzedaży.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony