REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (19-25.11.2018)
Zakład PPL Koralw  Nowym Sączu

Zakład PPL Koralw Nowym Sączu (Fot. Redakcja)

Dla 63 proc. Polaków lody przede wszystkim kojarzą się z latem i wakacjami – wynika z badania Instytutu Kantar Public przeprowadzonego na zlecenie marki Bracia Koral.

W tym roku sezon lodowy rozpoczął się wcześniej niż zwykle, bo dopisała aura. Firma PPL Koral podaje, że w majówkę sprzedano dwa razy tyle, co w tym samym okresie rok wcześniej.
Branża szacuje, że jeżeli pogoda się utrzyma, sprzedaż lodów w sezonie 2018 pobije wszelkie rekordy.

Polacy zjadają około 4 litrów lodów na głowę mieszkańca – niewiele w porównaniu z Amerykanami (20 l) czy Szwedami (12 l).

Badanie Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral pokazało, że lody to dla 63 proc. Polaków bezpośrednie skojarzenie z latem i wakacjami. W dalszej kolejności, prawie jednej trzeciej ankietowanych lody kojarzą się z dzieciństwem (29 proc.). Z kolei niemal jedna piąta odpowiadała, że ich pierwsze skojarzenie to beztroska. Wśród odpowiedzi respondentów pojawiały się także skojarzenia związane np. z ochłodzeniem – dla 30 proc. ankietowanych najważniejsze, aby lody były zimne.

„Nasze badania pokazują, że lody to nie tylko produkt spożywczy, niosą one ze sobą wartość dodaną – sprawiają nam przyjemność, a niekiedy mają również zdolność przeniesienia nas w czasy, za którymi tęsknimy. Dlatego bardzo często dorośli konsumenci szukają na półkach produktów, które przede wszystkim swoim smakiem nawiązywałyby do ich dzieciństwa. Z naszych badań wynika, że aż 51 proc. Polaków wybiera lody, które smakiem kojarzą się im właśnie z  czasami dziecinnej beztroski. Jedynie 19 proc. wybiera smaki nietypowe. Odpowiedzią na te potrzeby konsumentów jest nasza  linia Smaki Dzieciństwa – Stworzyliśmy smak „jak dawniej” oparty na dobrych produktach, a dodatkowo zamknęliśmy go w słoiku, który również nawiązuje do tamtych czasów. Smaki Dzieciństwa to nasz tegoroczny hit i cieszymy się, że badania potwierdzają, że właśnie na lody o smaku „dzieciństwa” jest teraz czas.” – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie PPL Koral.

Ulubionym smakiem lodów, który wybierają Polacy jest śmietankowy – wskazało na niego 37 proc. badanych. Jedna piąta lubi lody owocowe a podobny odsetek – 19 proc. czekoladowe. Konsumenci, choć cenią tradycję, są też otwarci na innowacyjne smaki – Gąsiorowski podaje przykład nowych lodów Smaki Dzieciństwa o smaku sernika. Ten wariant spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony