REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)
Choć klienci najczęściej wybierają warianty typu AA lub AAA, nie znaczy to, że pozostałe baterie, jak C, D czy 9 V, są zbędne. Wręcz przeciwnie – ich sprzedaż może okazać się wyjątkowo opłacalna.
REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

W przeciwieństwie do Bożego Narodzenia, święta wielkanocne nie wiążą się ze znaczącym wzrostem sprzedaży baterii. Jednak sezon na taki asortyment trwa cały rok, warto więc mieć go w ofercie. Najpopularniejsze są baterie AA oraz AAA, które odpowiadają za około 80 proc. sprzedaży. – Przy większej ilości miejsca asortyment można poszerzyć o inne rozmiary. Coraz więcej urządzeń działa na baterie specjalistyczne, a wśród nich na czoło wysuwa się bateria CR 2032 (tzw. guzikowa – red.) – mówi Jowita Pasturczyk z Energizer Group Polska. Najlepiej rotującą baterią Energizer jest model Base. To podstawowe baterie alkaliczne, działające znacznie dłużej od węglowo­‑cynkowych. Są one przeznaczone do urządzeń pobierających małą i średnią ilość energii, takich jak pilot, zegar czy latarka.

Cynkowo­‑węglowe w odwrocie

Zdaniem przedstawicieli branży mniej popularne warianty baterii też mogą przynieść godziwy zarobek. Jedyny warunek jest taki, że oferta musi być przemyślana. – Zależnie od lokalizacji, obserwujemy różne trendy zakupowe. W większych miastach lepiej rotują droższe, ale trwalsze baterie alkaliczne, i to one powinny być eksponowane najwyraźniej. W mniejszych miejscowościach wciąż najpopularniejsze są tańsze ogniwa cynkowo­‑węglowe – mówi Zofia Mirska z firmy VARTA Baterie. Jednak w ostatnich latach punkt ciężkości sprzedaży stopniowo przesuwa się w stronę baterii alkalicznych i w przyszłości to one będą najczęściej wybierane. Dzieje się tak m.in. dzięki coraz bardziej przełomowym rozwiązaniom technologicznym. W 2012 roku Energizer wprowadził technologię Power Seal, za sprawą której standardowe baterie alkaliczne zachowują najdłuższy, bo aż dziesięcioletni, okres ważności. – Power Seal to przede wszystkim dłuższa gotowość baterii do użycia, dłuższe życie na półce, a także gwarancja, że ogniwo nie będzie przeciekać – przekonuje Jowita Pasturczyk. Innym nowoczesnym rozwiązaniem jest technologia Power Boost w bateriach Energizer Maximum, gwarantująca do 70 proc. dłuższe działanie często używanych urządzeń.

Chętnie kupowane w małych sklepach

W przypadku baterii klienci poszukują produktów znanych marek. – W Polsce około 75 proc. rynku jest zagospodarowane przez kilka największych brandów. My możemy poszczycić się największą dynamiką wzrostu udziałów w rynku w 2012 roku. Szczególnie dobre wyniki odnotowujemy w małych i średnich sklepach – podkreśla Zofia Mirska. Choć klienci coraz częściej zastępują baterie ładowanymi wielokrotnie akumulatorami, w mniejszych placówkach może brakować miejsca na taki asortyment. – Baterie są naturalnym wyborem kupujących. Jeśli zdecydujemy się rozbudowywać półkę, to zamiast akumulatorów lepiej podzielić ofertę baterii na trzy kategorie cenowe, by każdy kupujący znalazł coś dla siebie – przekonuje przedstawicielka firmy VARTA Baterie. Segment najtańszy można w takiej sytuacji stworzyć na bazie produktów marek własnych. 

(SSZ)

Wiadomości Handlowe, Nr 3 (123) Marzec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony