REKLAMADziugas_banner główny_12.05. - 10.06.
Strona 3 z 3
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

(Pixabay CC0)

To, co wyróżnia technologię RFID to możliwość spersonalizowanej, skutecznej i płynnej komunikacji z klientem, bez odrywania go od samych zakupów i rozpraszania go zewnętrznymi komunikatami. Równie istotne jest to, że dzięki RFID nasz komunikat dotrze do odbiorcy bez wymuszania na nim pobierania aplikacji oraz korzystania z niej w sklepie.

Sytuacja win-win

Ale z RFID klienci korzystają także pośrednio. Technologia ta oferuje bowiem więcej niż jednozadaniowe beacony. Świetnie sprawdza się przy inwentaryzacji, umożliwiając jej błyskawiczne, ale bardzo precyzyjne przeprowadzenie każdego dnia. Dzięki temu obsługa sklepu zawsze posiada aktualną wiedzę na temat dostępności produktów i może odpowiedzieć na każde pytanie klienta. Dzięki mobilnemu, wygodnemu czytnikowi RFID daje się też błyskawicznie odnaleźć nawet ostatnią sztukę danej partii towaru.

Obsługa klienta przy kasie przy zastosowaniu technologii RFID skraca się do 6 sekund. Możliwe jest bowiem skanowanie wielu produktów naraz, bez konieczności indywidualnego skanowania każdego z nich z osobna. Eliminuje to konieczność tracenia czasu w kolejce przez klientów, co zawsze wydawało się przykrym elementem zakupów, zwłaszcza tych w grudniu czy w trakcie wyprzedaży.

Tak sprawna obsługa to również element reklamy i pozytywnego komunikatu kierowanego do klienta – już nie dotyczącego konkretnego produktu, ale całej marki.

Kusząca perspektywa

Nietrudno zauważyć, że technologia pasywnego RFID nie jest obciążona wadami beaconów. Oferuje więcej rozwiązań, na dodatek znacznie przyjaźniejszych wobec odbiorcy marketingowych komunikatów. Pozwala także usprawnić pracę sklepu w obszarach, których beacony nie obejmą. To właśnie dlatego RFID od wielu lat sukcesywnie zdobywa uznanie kolejnych marek, regularnie zwiększając swoją obecność na rynku. Mimo że pozbawiona jest reklamowej otoczki, charakterystycznej dla beaconów, radzi sobie znakomicie, w niektórych krajach stając się już niemal standardem. Korzystają z niej takie marki jak Wal-Mart, ZARA, Metro Group (czyli m.in. Makro, Saturn i Media Markt), Decathlon czy Target.

Co więcej, są dostępne na rynku rozwiązania, które umożliwiają połączenie technologii RFID oraz beaconów w jedno narzędzie. W ten sposób daje się korzystać z zalet obu narzędzi.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony