REKLAMADan Cake - Baner Główny (listopad-grudzień 2018)

(fot. pixabay.com)

Rośnie sprzedaż produktów bez laktozy. Motorem rozwoju tego segmentu jest to, że takich wyrobów poszukują konsumenci z nadwrażliwością pokarmową, choć nie tylko.

Ze względu na nietolerancję laktozy do niedawna część konsumentów unikała mleka i jego przetworów. Teraz nawet w małych sklepach osiedlowych i dyskontach mogą kupić praktycznie wszystkie bezlaktozowe odpowiedniki nabiału. To konieczność, bo liczba osób ze zdiagnozowaną nietolerancją laktozy rośnie.

– Dzięki analizie trendów i wnikliwej obserwacji oczekiwań Mlekovita przygotowała pełną linię produktów bez laktozy. W jej skład wchodzą sery, mleko, masło, serek wiejski, twaróg, jogurt naturalny i mleko w proszku, a już w maju dołączą mleko Wydojone 2% w butelce z rączką i jogurty Polskie pitne. W zasadzie wszystko, co można wyprodukować z mleka, ma w Mlekovicie swój bezlaktozowy odpowiednik – mówi Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita.

Dodaje, że receptury wyrobów wolnych od laktozy, czyli takich, w których cukier mleczny na etapie produkcji został rozłożony przez enzym laktazę do pojedynczych cząsteczek: galaktozy i glukozy, opracowano już w latach 90., jednak zainteresowanie tego typu asortymentem umacnia się w Polsce dopiero od kilku lat.

Polacy lubią mleko

Duża część konsumentów nie tolerujących cukru mlecznego nie chce rezygnować z mleka i wyrobów mleczarskich. – Polacy szczególnie cenią sobie ich tradycyjny smak i właściwości prozdrowotne. W związku z tym paleta wyrobów bezlakotozowych systematycznie rośnie. Jeszcze rok temu segment ten określaliśmy niszą. Dziś zdecydowanie stał się rynkiem – ocenia Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM Mlekpol.

Producenci żywności, zwłaszcza wyrobów mlecznych, chcąc utrzymać klienta i pozyskać nowego, muszą uwzględniać rosnące zapotrzebowanie na produkty bezlaktozowe. – Nasza firma wprowadziła pierwsze bezlaktozowe wyroby w 2016 roku. Były to jogurty pitne Łaciate w trzech smakach oraz twarogi Mlekpol Bez laktozy w trzech wariantach tłuszczowych. W tym roku rozbudowaliśmy ten segment. Na rynek weszły: mleko, twarożek wiejski i sery dojrzewające bez laktozy – wymienia Gromadzka.

Zaznacza, że dzięki zastosowaniu enzymu laktazy, zawarty w mleku cukier mleczny został rozłożony, przy zachowaniu pełnej wartości odżywczej produktu.

Zyskaj nowych klientów

Jak widać, liderzy rynku cały czas rozwijają asortyment mleka i przetworów bez laktozy, obecnie również pod markami sieci handlowych. Detalista, wprowadzając je do oferty, spełnia oczekiwania konsumentów i zyskuje zainteresowanie potencjalnie nowej grupy odbiorców.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 16
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony