REKLAMAROS-SWEET - MORESO - Baner Główny (14-18 listopad 2018)
Blisko 40 proc. sprzedaży w Biedronkach to promocje

Blisko 40 proc. sprzedaży w Biedronkach to promocje (fot. Konrad Kaszuba)

Zarząd Jeronimo Martins jest bardzo zadowolony z uzyskanego przez Biedronkę wzrostu sprzedaży LfL. Sieć utrzymuje wysoki poziom inwestycji w cenę i wciąż zwiększa udziały w polskim rynku, choć nieco wolniej niż w poprzednich kwartałach.

Wzrost sprzedaży LfL w wysokości 0,8 proc., w kontekście zakazu handlu w niedziele, zarząd sieci uważa za bardzo wysoki, choć niższy od prognozowanego. Zarząd zapewnia też, że spadek tempa wzrostu sprzedaży nie wiąże się ze zmniejszeniem inwestycji w promocje – nie miało ono miejsca.

Ana Luísa Virgínia, szefowa biura zarządu Jerónimo Martins, zauważa jednak, że od pewnego momentu zwiększanie wysiłków promocyjnych przestaje odnosić skutek w postaci wzrostu wolumenu sprzedaży. Podkreśla, że ważne jest osiągnięcie bardzo delikatnego stanu równowagi, tak aby inwestycje w cenę przynosiły wzrost sprzedaży LfL przy zachowaniu odpowiednio wysokiej marży brutto.

W trzecim kwartale udział promocji w całości sprzedaży Biedronek pozostał na poziomie z drugiego kwartału, czyli wyniósł ok. 38-39 proc. Dotyczy tą łącznie promocji okresowych i kampanii in-out. Obie te formy marketingowe mają z grubsza porównywalny udział w całości sprzedaży.

W przypadku Biedronki nieco niższy wzrost LfL szedł w parze z poprawą marży brutto, która z kolei wiąże się z poprawą miksu promocyjnego, lepszym zarządzaniem promocjami i akcjami in-out. Nie zmniejszono inwestycji w promocje, tylko inaczej rozłożone zostały niektóre akcenty. W dalszym ciągu wzrost sprzedaży ogółem pozostaje celem nadrzędnym firmy.

– W pierwszym półroczu, a szczególnie w pierwszych miesiącach roku, szybko zwiększaliśmy udziały w rynku, zyskując ok. 2 proc. W drugim półroczu to tempo jest słabsze, wynosi obecnie ok. 1,7 proc., jednak są to typowe fluktuacje w trakcie roku, zresztą podobne występują u większości sieci, które zwiększają udziały w polskim rynku. W najbliższych dwóch kwartałach spodziewamy się utrzymania tempa zwiększania udziałów rynkowych na obecnym poziomie – zapewnia Ana Luísa Virgínia i zaznacza:

– Pierwszy kwartał przyszłego roku będzie bardzo trudny, szczególnie w ujęciu rok do roku. W przyszłym roku Wielkanoc przypada na drugi kwartał, mniej też będzie dni handlowych – w tym roku w pierwszym kwartale były dwie niedziele z zakazem handlu, w przyszłym roku na pierwszy kwartał przypada ich aż dziesięć.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony