REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(Lidl Polska)

Największą popularnością wśród Polaków należą sieci: Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, IKEA oraz CCC - wynika polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego YouGov BrandIndex, który ogłosiła agencja badań rynku Inquiry.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)

BrandIndex odzwierciedla nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. Pokazuje, jak przekładają się one na zakupy, poziom satysfakcji i ogólną opinię o markach.

Według danych BrandIndex, 75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym (wskaźnik rekomendacji wynosi 49 proc. ogółem, a wśród klientów sieci – 70 proc.), biedronkę pomimo potężnego zasięgu chce rekomendować jedynie trochę ponad 30 proc. Co ważne w ostatnich tygodniach (na koniec maja br.) w przypadku Biedronki widać kilkuprocentowy spadek wskaźnika rekomendacji w porównaniu początkiem maja. Co ciekawe największy spadek nastąpił w grupie najstarszych klientów.

W przypadku sieci hipermarketów, takich jak: Auchan, Carrefour, Tesco, czy Kaufland zakupy w tych sklepach robi między 25-40 proc. ankietowanych w badaniu Polaków.

Wśród sieci hipermarketów najbardziej poprawia swój wizerunek marka Kaufland. Zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezes zarządu w Inquiry poprawa opinii polskich konsumentów na temat niemieckiego operatora wynika z kilku elementów. - Kaufland walczy o klienta podążając za nowymi trendami, m.in. zwiększając ofertę zdrowej żywności, propagując trend eko, wprowadzając zamienniki jednorazowych naczyń i sztućców, czy wspierając polskich producentów w ramach programu „Startup by Kaufland”. Tymczasem Tesco, które zamyka kolejne sklepy, traci na wizerunku, ponieważ do klientów trafia wiele negatywnych komunikatów, m.in. związanych ze zwolnieniami w sklepach sieci – wyjaśnia Agnieszka Górnicka.

Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. W tej sieci kupuje 57 proc. respondentów, a wskaźnik rekomendacji wynosi 54 proc. ogółem i 73 proc. wśród klientów. Warto przy tym zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacząco poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest w ostatnich dniach równie wysoki, co dla Rossmanna.

Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16 proc. dorosłych Polaków) i 4F (11 proc.). Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25 proc.), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37 proc.). Na rynku mody najsilniejsze są Pepco (zakupy robi tu 30 proc. respondentów), H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~AG 3 2 dni temu 20:42

    Sorry, taki mamy rynek

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ss 2 5 dni temuocena: 0% 

    Tak tak już uwielbiam te szwabskie sklepy - Niemiec czy Portugalczyk to pisał ?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~gosc 1 5 dni temuocena: 100% 

    Wart Pac palaca , a palac Paca .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony