REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 12.11.2019)
Ilość operacji Blikiem przekracza już liczbę 545 tys. dziennie

Ilość operacji Blikiem przekracza już liczbę 545 tys. dziennie (materiały prasowe)

W I półroczu 2019 roku użytkownicy Blika wykonali prawie 90 mln transakcji – czyli niemal tyle, ile w całym rekordowym 2018 roku. Na uwagę zasługuje spektakularny (363-proc.) wzrost r/r. liczby transakcji w punktach handlowych, która skoczyła do ponad 5 mln w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika podkreślił, że potężny wzrost transakcji w sieciach sklepów ma związek z rozpoczęciem w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy współpracy zarówno w największymi, ale także mniejszymi sieciami handlowymi.

Od września 2018 r. Blikiem można płacić w sklepach Biedronki. Operator chwalił się na początku br., że tylko w styczniu tego roku klienci Biedronki wybrali opcję płatności Blikiem ponad 100 tys. razy. Średnio dziennie dało to blisko 4,5 tys. transakcji.

Teraz liczby te mogą być znacznie wyższe. Od stycznia br. płatności Blikiem oferuje również Lidl, a w czerwcu wprowadził je Polomarket. Kolejni operatorzy decydują się na wprowadzenie tej usługi do swoich sklepów, a to oznacza, że wraz z rosnącą świadomością klientów i zasięgiem usługi liczba transakcji będzie się szybko zwiększać. - Zauważamy wzrost wykorzystania płatności mobilnych BLIK, Google Pay oraz Apple Pay. Widzimy potencjał w rozwoju mobilnych metod płatności. Dziennie w każdym sklepie Lidl jest realizowanych od kilku do kilkudziesięciu płatności BLIK w zależności od lokalizacji i preferencji klientów - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager sieci Lidl Polska

Należy dodać, że w II kw. 2018 r. liczba transakcji Blikiem w sklepach wyniosła 1,08 mln, w III kw. było to 1,37 mln, a w IV kw. ich liczba przekroczyła 2 mln. Mocne przyspieszenie nastąpiło w I kw. 2019, kiedy to liczba transakcji wzrosła do 2,8 mln, aby w II kw. osiągnąć wspomniane 5 mln transakcji.

Od kwietnia do czerwca Polacy zrealizowali niemal 50 mln transakcji, czyli średnio użyli Blika 545 000 razy dziennie. Kwartał do kwartału liczba płatności Blikiem w internecie wzrosła o 16 proc., z kolei rok do roku wzrost wyniósł aż 168 proc. W sumie transakcji dokonanych online wykonano 34,7 mln.

Drugim najpopularniejszym kanałem dla Blika pozostają wypłaty i wpłaty z bankomatów. W II kw. 2019 r. było ich w sumie 6 mln. To o 28 proc. więcej niż w Q1 (4,7 mln transakcji) i o 73 proc. więcej licząc rok do roku.

Blik odnotował także wzrost przelewów na numer telefonu Blik. W II kw. 2019 r. było ich w sumie 3,6 mln, czyli o 38 proc. więcej niż w I kw. 2019 r. Rok do roku wzrost tego typu transakcji wyniósł 265 proc.

Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności powiedział, że firma ma ambicje, żeby Blikiem w naszym kraju dokonywana była co druga transakcja w e-commerce. Jednocześnie wskazał, że firma celuje w co najmniej 0,5 mld transakcji rocznie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~8+2 1 3 miesiące temu

    Małymi krokami nadchodzi pora ekspansji.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony