REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)
Supermarket sieci Biedronka w Warszawie

Supermarket sieci Biedronka w Warszawie (materiały własne)

Strona 3 z 3
REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

– Wskazane województwa należą do najbardziej zaludnionych na terenie całego kraju. W tak dużych skupiskach sieci handlowe budują największą liczbę sklepów, aby osiągnąć jak najwyższe obroty. Dodatkowo w tych częściach Polski ludzie dobrze zarabiają. To pozwala na wysoką sprzedaż, która przynosi duże zyski. W najbogatszych regionach konsumentów zwyczajnie stać na droższe zakupy – dodaje analityk z Proxi.cloud.

Jak podsumowuje dr Faliński, w województwach industrialnych i wysoko zurbanizowanych wytwarza się odpowiednia dla dyskontów kultura konsumpcji. Zakłady pracy wyznaczają ludziom rytm życia, który wpływa również na jednakowy styl robienia zakupów. Ktoś mógłby zapytać, dlaczego w czołówce nie znalazło się np. Trójmiasto. Odpowiedź byłaby prosta – nie jest tak gęsto zaludnione i nasycone placówkami handlowymi, jak wskazana dominanta geograficzna.

Firma technologiczna Proxi.cloud poddała analizie dwa największe w Polsce dyskonty. Łącznie zbadała 3,5 tys. placówek we wszystkich województwach. W sumie zarejestrowała ponad 900 tys. wizyt w sklepach. Odbyło ich 217 tys. konsumentów w wieku 18-34 lata. Anonimowe dane zebrano za pośrednictwem tzw. geofencingów, czyli wirtualnych punktów na mapie. Wchodzący w ich zasięg użytkownicy smartfonów mieli zainstalowaną jedną z dostępnych na rynku aplikacji agregujących promocje. Badani pobierając je, zgadzali się na udostępnianie swoich lokalizacji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~theo 2 miesiąc temuocena: 100% 

    Amman ma rację. Dodam od siebie, że pisząc artykuł dobrze jest sprawdzić ile jest sklepów jednej i drugiej sieci, a nie ślepo posługiwać się średnią. Warto pamiętać, że biedronek w Polsce jest ponad 4 x więcej niż sklepów lidl. Zakładam, że średnia odnosi się do wszystkich sklepów danej sieci, a nie porównujemy młodych mających zbliżone szanse odwiedzenia sklepów jednej vs drugiej sieci. W takiej sytuacji 3.5 (B) vs 2.5 (L) na kwartał wygląda zupełnie inaczej, a wniosek może być odwrotny do zaprezentowanego w artykule. Garbage in, garbage out. Niestety niektóre konkluzje ekspertów są oparte o błędne dane lub są błędną interpretacją, ewentualnie są na wyrost. Inna kwestia to próba ("klient, który aktywnie korzysta ze smartfona", "badano młodych łowców promocji") w oparciu dane pasywne i geolokalizację tel. Wniosek - z artykułu i komentarzy niestety niewiele wynika

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Amman 1 miesiąc temuocena: 100% 

    Tu chodzi o zwykłą statystykę. Proporcja Biedronek do Lidlów jest miażdżąca ilościowo. Sam, gdybym mógł, to robiłbym zakupy w Lidlu, ale musiałbym się fatygować na tyle daleko, że mi się nie chce. A Biedronki pod nosem mam 4 w promieniu 10 minut spacerem.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony